grrrr wie heeft dit nog meer?

Ik moet me niet aanstellen dat weet ik allemaal wel en ik heb een gezond kindje in mijn buik en ben er hartstikke blij mee. maar toch zit het me dwars en niemand begrijpt me maar ik moet het toch even kwijt:

ik groei als kool en daar kan ik best van balen.
ik heb niet het postuur om een mooi klein buikje te krijgen, maar bij mij gaat het al lekker overal zitten (benen , heupen, billen, ) ben mijn hele leven al in strijd met mijn gewicht en heb er echt een obsessie voor. ik ben gewoon wat gezetter maar niet heel extreem.
wegen is voor mij ook een drama en ik heb voor mezelf besloten dat ik me niet meer eerder weeg totdat de kleine er is.
ben zo bang dat ik er straks echt moeite mee ga krijgen om het er allemaal af te krijgen.

het klinkt miss allemaal stom maar ik voel me er wel erg onzeker door.

thnx voor het lezen

hey lady-lee,

ik kan je heel goed begrijpen hoor!
ik heb het niet met gewicht maar met puisten en geen puistjes maar haast tot acne toe op mijn gezicht, rug en schouders....dit heb ik al sinds ik gestopt ben met de pil, nu een jaar.
iedereen zegt dat ik mooi zwanger ben, maar ik voel echt lelijk, onzeker en ongemakkelijk omdat ik in de zomer altijd t-shirt aanmoet en geen leuke topje of jurkjes aan kan.

gelukkig is mijn kind ook gezond en gaat mijn zwangerschap goed, maar hier baal ik echt van omdat ik mezelf niet mooi kan vinden.

ik vind dat je gelijk heb met het niet wegen en als het kan zou ik het ook niet doen.. zolang alles goed gaat met je kind.

het is niet hetzelfde maar begrijp wel hoe je je voelt.

liefs
nicole

Nou ik groei ook behoorlijk.... 6 kilo de afgelopenn 4 weken!
De verloskundige zei tegen me...ieder lichaam bepaald zelf hoeveel het aankomt tijdens een zwangerschap en daar kun je toch niet heel veel aan doen...tja dat zal wel, maar ik baal er enorm van (en ik geloof ook niet dat het helemaal waar is!)

In totaal ben ik nu 4 kilo aangekomen (eerst 2 afgevallen) dus dat is niet heel erg, maar had het liever minder gezien!

Groetjes

Hoi,
Ik heb ook een flink buikje, nou kan ik me er niet druk om maken, maar ik weet dat veel vrouwen, zeker als je altijd al een strijd hebt met je gewicht er moeite mee hebben!
Je kunt in zoverre er niks aan doen tijdens de zwangeschap omdat je niet mag lijnen en vaak vocht vast houd, je kunt natuurlijk wel rekening houden met gezonde tussendoortjes ed!
Ik vind het een goed idee van je om jezelf niet te wegen, ik zelf doe dat zowiezo nooit en in de zwangerschap alleen als de gyneacoloog erom vraagt!
Ik ben tot nu toe elke keer ong 18kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, dus verwacht nu weer ong hetzelfde, je raakt echt het grootste gedeelte vanzelf weer kwijt!
Ik ben zelf heel slank, maar mijn zus heeft ook al sinds haar jeugd een strijd met de kilo´s en die is ook erg bang om aan te komen tijdens haar hopelijk snel komende zwangerschap, maar je hebt gewoon extra reserves nodig en die gaan echt weer weg als je kindje geboren is!
Probeer voldoende te bewegen en te letten op wat je eet, meer kun je niet doen!
Liefs MJ

Ik begrijp het precies!! Ben ook niet 1 van de dunsten... Dit is mijn eerste zwangerschap en heb geen idee wat mijn lichaam gaat doen. Ik hoop zo dat die buik naar voren gaat ipv overal, maar ben d'r bang voor. Ik vraag mijn man heel vaak, hij zegt dat ik vast heel mooi zwanger ga worden, maar zelf denk ik dat ik overal zwanger ga worden.
Van de week in de sporthal zei iemand tegen mij: Je ziet er goed uit! Tja, wat bedoeld ze dan, dat ik een dikke kop heb of dat ik er gewoon goed uit zie!
Ben ook altijd bezig met mijn gewicht. nou ja gewicht, ik ben altijd zwaarder dan iedereen maar niet altijd de dikste. Ik mag me graag goed voelen, en moet zeggen dat ik mezelf redelijk mooi vind nu ik zwanger ben.
En ik denk maar zo: niemand is perfect !!! Ga maar eens naar de sauna, dan zie je wel dat je echt nog niet zo erg bent dan je zelf denkt !!! I love de sauna, haha!
Hou van je lichaam en van jezelf!!

Liefs Chantal

Hey Lady lee,

Ik weet wat je bedoeld.................ik ben ook niet een van de slankste....!
En teken ook nog eens heel snel als ik zwanger ben.
Bij de 1ste droeg ik met 10 weken zwangerschapskleding en nu ook weer.
Ik ben nu gelukkig nog niets aangekomen maar dat wil natuurlijk nog helemaal niets zeggen.
Laatst zei iemand zelfs tegen me is het wel normaal die buik van jou???(ze wist dat ik zwanger was) Nou ik vond dat zo beledigend!
Ik denk maar zo al kom ik 30 kilo aan (hoop natuurlijk van niet en let ook we op) maar als mijn wurmpke maar gezond op de wereld komt daarna komt het allemaal weer goed!!!
Laat je niet kisten hoor.......je bent wie je bent geniet van deze speciale tijd en niet wegen is een goed standpunt!!

Liefs Louise

'k kwam van de week ook de sporthal binnen en zei mijn (beste) vriendin (nog wel): Hey dikkerd !!
Nou dat vond ik voor mijn zwangerschap al erg belachelijk en beledigend, maar nu net zo goed !!

Chantal

ja idd dat is ook al zoiets chantal...........op de een of andere manier vind men dat je altijd maar alles kunt zeggen in die trant tegen met name zwangere!!
snap dat niet hoor!

liefs louise

Terug
Bovenaan