Grrrrr, ben een beetje boos!

Even m'n verhaal kwijt;

vandaag weer een kdv-dag voor Eline. Ze was  al moe toen ik haar ophaalde, ze lag te brullen van vermoeidheid in een wipstoeltje. Ze had van 14.15-15.00 u geslapen,  daarna niet meer. De  juf  had  haar maar niet in bed gelegd, aangezien mama  toch zo kwam, zei ze. Okee, kan ik inkomen. Thuis   even een klein flesje melk gegeven, knuffelen en kletsen en toen ze in haar oogjes begon te wrijven op bed gelegd. Ze sliep binnen 5 min, maar na 20 min was het brullen geblazen! Geprobeerd haar te troosten; speentje, sussen, liedje zingen, helaas. Dus er maar uitgehaald, en maar bij me gehouden tot de volgende fles. Hierna ging ze gelukkig slapen, maar ze was zoooo moe!

Ik denk dat ze vrijdags te weinig slaapt, 3 a 4 hazeslaapjes varierend van een half uur tot een uur. In totaal zit ze op vrijdag gemiddeld op 2 a 3 uur aan slaap overdag.    Dan gaat ze er s morgens om 6.45 uur uit en is ze om 17.30 u weer thuis.
Op maandags (ook een kdv-dag met andere juffen) slaapt ze gemiddeld 4 a 5 uren. en is ze 's niet humeurig als we thuiskomen  en gaat ze lekker slapen. Op vrijdags is het regelmatig  een brul-feest als we  thuiskomen. Ze is zooo moe, maar kan niet inslapen.  Thuis  slaapt ze  ongeveer 5 a  7 uur in totaal overdag (tussen 7.00 en 19.00 uur).   Uiteraard slaapt ze dinsdags en zaterdags meer als anders, dan tankt ze bij van haar kdv-dag.

Baal als een stekker, heb al in haar schriftje gezet dat ze er beter op moeten letten dat ze bij moeheidsverschijnselen op bed moet, er rechtstreeks wat van gezegd en vandaag het weer aangekaart. Ga vlgd wk denk ik maar eens het hogerop zoeken. Zit er sterk over na te denken om m'n ouders maar te vragen om een dag of desnoods vrijdagmiddag op te laten passen bij ons thuis. Dit lijkt me niet goed voor m'n kleine meid, het moet toch anders/beter kunnen?

Lang verhaal geworden, sorry!! Moest het even kwijt.

Liefs, Alie

Ik kan me voorstellen dat je boos bent zeg.
Heb je zelf de hele dag gewerkt en krijg
je ook nog een oververmoeid kind mee.
Maar zij hebben er geen last meer van als ze sávonds alles bij elkaar brult.
Vrijdags is het altijd een beetje een rommeldagje op een KDV.
Tenminste dat was bij ons ook wel een beetje zo toen ik er nog werkte.
Maar dan moet je nog wel op de kindjes letten...
Wel goed dat je er wat van gaat zeggen hoor. Kom maar goed voor je kindje op.

Hopelijk helpt het
Succes ermee!

Wel grappig, we zitten met zijn drieeen op het forum op dit moment.

Ja, inderdaad Issie, daar was ik ook al achter! haha

En Alie, ik begrijp je helemaal!!!
Ik ben vorige weer begonnen met werken en werk dus op een kdv. Mag mijn kleine meisje meenemen!
Nou, het is een vrij drukke groep en mijn dochtertje heeft (net als jou kleintje begrijp ik) gewoon echt haar rust en regelmaal nodig!
Ik ben er zelf de hele dag bij (gelukkig..) dus ik leg haar zelf in bed als ik dat nodig vind. Maar...er liggen nog meer kinderen in bed, en hier kan zij dus (nog?) niet van slapen..met het gevolg dat ze gaat huilen en ik haar toch maar bij me pak. Ze is dan de hele dag SUPER lief en tevreden maar als we thuiskomen...pffff.....
Precies hetzelfde als jou kleintje, helemaal van slag en veeel te moe om goed in slaap te komen. Erg moeilijk, en frustrerend, want ik ga me dan meteen schuldig voelen

Maar goed, ik zou er echt heel duidelijk iets van zeggen hoor!! Het is JOU kindje en jij bepaald wat goed voor haar is! En inderdaad, hun gaan lekker naar huis en het werk zit erop, maar jij zit met een huilend kind die helemaal van streek is..
Ik zou dit gewoon echt allemaal zeggen en ook heel duidelijk zijn! Schrijf anders op hoe je het thuis doet de hele dag (precies!) en vraag of hun het op diezelfde manier willen doen! En als ze al eerder moe is (omdat het daar toch anders is als thuis) dan nog wat eerder naar bed..
En inderdaad, wat voor een dag het ook is, ze moeten gewoon goed op elke kind letten..je kan een baby van 4 (?) maanden toch niet zomaar uren achter elkaar wakker laten!
 Succes ermee, en echt goed aangeven wat je wilt hoor! (en anders..inderdaad...dan zou ik ook kiezen voor opa en oma...)

Hoi Alie,
Ik snap heel goed dat je een beetje boos bent. Het is idd niet leuk om eem oververmoeid kind mee te krijgen.
En het is een heel goed idee om het aan te kaarten.
Ik werk zelf ook al 8 jaar op een baby-groep en dit verhaal klinkt me niet helemaal onbekend in de oren. Je zou snel denken dat het aan de leidsters ligt die er op die dag zijn. Maar het kan natuurlijk ook zijn, dat het aan de samenstelling van de groep ligt op die dag. Wij hebben ook dagen dat we rustige babies hebben, die lekker allemaal slapen op bed. Maar een volgende dag zit er een onrustige baby bij, die lekker de boel op stelten zet en er dus voor zorgt dat de rest ook niet slaapt.
Het is voor leidsters altijd een beetje schipperen in zo'n situatie.
Daarom denk ik dat het heel goed is om het aan te kaarten, zodat er gekeken kan worden wat de oorzaak er van is.
Heel veel succes..
Sil

Ons meisje was vanmorgen om 7 uur wakker toen had ze honger, om 7.45 u weer in bed want ze was moe. Hierna heeft ze geslapen tot 11.00 uur, ik heb haar wakker gemaakt voor het wassen en een flesje. Vanmiddag heerlijk geslapen in de wandelwagen tijdens boodschapjes doen en vanavond weer bingo, huilen,huilen, huilen.... Pffff..... Ze slaapt nu bijna, jengelt/huilt nog wat. Heel veel geslapen dus vandaag voor haar doen, tja, tekort van gisteren kennelijk weer aanvullen. Toen ze vanavond weer zo huilde zat ik met tranen in m'n ogen de warme prak naar binnen te werken; doe ik iets verkeerd, leg ik de lat te hoog en moet ik maar thuis blijven voor m'n meissie?? Pfffffff, hoop dat de leiding er inderdaad wat aan gaat doen, of haar desnoods naar een andere dag zetten, als Eline maar de r&r krijgt die ze nodig heeft. Haar hele dagprogramma staat in haar dossier en in haar boekje, heb ik herhaaldelijk er in gezet zelfs. Helaas, het lukt de juffen van vrijdag kennelijk niet en ze praten er omheen en ze vragen je ook niet om raad.

Het gekke is dat ik gevraagd heb of de maandags en de vrijdags wel goede dagen waren op het kdv zodat m'n meisje in de gaten gehouden kan worden met haar rust en regelmaat-ritme. Dit waren de meest rustige dagen op haar groep, ze zit in een verticale groep, waarvan Eline op deze dagen de jongste is. Er zou dus genoeg tijd en aandacht voor haar zijn. Maar misschien is vrijdag toch wel het relaxte sfeerdagje onder het personeel? Het weekend immers bijna voor de deur, ik en m'n collega's zijn vrijdags vaak ook wat meer sfeer a/h maken en a/h ronddollen.Tja, ik weet het niet hoor. Houd jullie op de hoogte ; als ik de leiding van het kdv gesproken heb volgt een bericht!

Sorrrrrryyyyyy!! ben weer errrruuug aan het zemelen en het is weer een lang verhaal geworden zie ik wel

Je zemelt helemaal niet hoor! Toch juist lekker om je verhaal er even uit te gooien.
Ik vind het idd erg raar dat de leidsters je niet om advies vragen. Ik zelf doe dat altijd al snel en zeker in zo'n situatie; de moeder kent haar kind immers het beste.
Desnoods ga ik even zitten voor een gesprek met de ouders om te kijken hoe we dit op kunnen lossen.
Tuurlijk hangt er bij ons ook altijd wel zo'n vrijdag-sfeertje, ik denk dat dat overal wel is. Maar dit zal niet ten koste gaan van de kinderen. Lijkt me logisch!
Het blijft een vervelende kwestie en ik hoop echt voor je dat er een oplossing zal komen.
En dat gevoel dat je de lat te hoog legt, dat komt me ook erg bekend voor, helaas...
Veel succes verder en ik ben erg benieuwd hoe het verder zal gaan.
Sil

Ja, echt een moeilijke situatie dit...maar ik ben het helemaal met sil eens. Ik werk ook op een kdv en als wij zien dat een moeder/vader ergens moeite mee heeft gaan we daar   zeker even apart mee zitten om het hier over te hebben en duidelijke afspraken te maken!
Niemand kent  het kind zo goed als de eigen ouders, dus wij proberen ook echt de rust regelmaat etc die er thuis toegepast word, op het kdv ook toe te passen!
Niet altijd lukt dat even goed als thuis, het is op het kdv natuurlijk toch wat drukker en er moet tijd zijn voor elk kind, maar er word bij ons wel heel erg op gelet!
Wij hebben nu een huilbaby in de groep zitten, erg zielig....en mijn dochtertje geeft de hele dag geen kik! Is super tevreden, maar zodra we thuiskomen (in de rust) is ze helemaal van slag! Tja, en daar is dus niets aan te doen en ook heel erg moeilijk.
Maar goed, ik zou gewoon eens vragen of jullie even apart ergens kunnen gaan zitten en er dan eens heel goed over praten.
Hoop dat er snel een oplossing komt!

Terug
Bovenaan