Gruwelt van pap

Ben sinds paar dagen met pap begonnen, bambix groeiontbijt, maar van een lepeltje vertikt hij het te eten, dus met wat geknoei een speen er voor geschikt gemaakt maar na 2 -3 slokken brullen, hij vindt het kennelijk smerig??? Hoe ging dat bij jullie?

 
Hoi Debby,

Mijn kleintje is nog niet zover. Maar ik lustte en lust zelf ook geen pap.
Ik ben zo van de bv overgegaan op de boterham. Mijn moeder heeft ook een hele tijd
geknoeid om me toch aan de pap te krijgen... Helaas lukte dat dus echt niet.
Toen heeft ze me maar brood gegeven en dat at ik wel.
Het kan dus zijn dat je zoontje het gewoon niet lust.
Succes ermee. Groetjes Melanie
 
Hoi,

Onze knul van 8 maand vindt pap ook niet lekker en hij krijgt nu  dus ook gewoon niet. Hij krijgt 's ochtends en 's avonds een gewone fles, zonder er iets door qua pap/ rijstebloem en tussendemiddag krijgt hij een boterham met een beker melk.
Hij krijgt verder ook gewoon fruit en warm eten, dus afwisseling genoeg en ook vaak genoeg van een lepel.

Zou er niet al te zeer een strijd van maken. Eten moet nu ook nog een leuke ervaring zijn, zodat het ook leuk blijft. Lust 'ie het niet? Dan niet, dan maar aan het brood, zonder pap wordt 'ie ook wel groot hoor!

Groetjes,
Marije
 
hoihoi,

Mijn dochtertje van 6,5 maand lust ook echt geen pap. Ik heb het geprobeerd uit een bordje, maar ze vond het echt heel vies. En verder eet ze echt alles wat los en vast zit! Ik heb het wel 's avonds in haar laatste fles gegeven, maar ook dat vindt ze nu niets meer. Dus ik laat het lekker achterwege, ze mist niets en krijgt voldoende binnen aan ander voedsel en ze groeit erg goed!
Dus ik zou het gewoon achterwege laten hoor, dat is helemaal niet erg. Bij het CB kunnen ze wel eens zeuren dat ze van een lepeltje moet leren eten, maar dat doet ze al met haar groente en fruithapje!
Succes!

Groetjes,
Petra
 
Die van mij lust ook geen pap (en zeg nou zelf het is toch ook smerig???) ;-)
Pap is zwaar overschat en vooral geïntroduceerd omdat flessekindjes al met 4 maanden bijvoeding nodig hebben en nog geen brood mogen en kunnen eten. Maar voor een BVkindje is pap dus echt helemaal niet nodig! Maar ik weet natuurlijk niet of je BV geeft en hoe oud je kindje is.

Dus als je BV geeft:  ik zou lekker een boterhammetje geven want met 7 maanden mogen ze dat al.
Als je geen BV geeft: Soms maakte ik het fruit wel eens aan met een lepeltje bambix. En die van mij eet soms ook wel eens yoghurt met bambix. Succes!
 
Terug
Bovenaan