gtt test... iemand ervaring??

moet maandag voor de gtt iemand ervaring mee.. hij lijkt me erg vervelend..
had maandag bloed geprikt suiker was toen 6.2 en toen belde ze daar didag al over.. donderdag weer geprikt vandaag belde ze was tie 6.7 dus nu maandag voor de gtt .. pfffff en vooral baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Ik heb de gtt ook moeten doen, maar dat valt best mee hoor. Eerst nemen ze wat bloed af en geven ze je suikerwater te drinken. Dit is niet erg smakelijk, maar je hebt ´t zo weg. Dan moet je twee uur wachten en daarna prikken ze je waarde. Die twee uur wachten vond ik erg vervelend, vooral omdat ik bang was voor de uitslag. Helaas was die ook niet goed...
Maar hadden ze deze waardes bij jou nuchter geprikt? Dan zijn ze inderdaad best hoog.
Heel veel succes maandag meid, ik hoop voor je dat het meevalt.

Liefs, lydia

Ik werd direct ´s avonds gebeld. Ook omdat de uitslag niet goed was en ik daarom zo snel mogelijk een afspraak moest maken bij de gyn. Dat prikken valt wel mee hoor, daar voel je vrijwel niets van.
Succes morgen!

Ik ben Vrijdag geweest en werd gezegd dat de uitslag over 3 werkdagen bekend wordt gemaakt aan de vk. Kan niet anders dan dat er wat tijd overheen gaat, moet toch eerst opgestuurd worden naar het lab en voordat die het nagekeken en doorgegeven hebben ben je al snel een dag of 2, 3 verder, is normaal ook met bloedprikken. Succes!

GTT is een Glucose Tolerantie Test.
Hierin gaan ze bekijken of je genoeg insuline aanmaakt. Doe je dit niet, dan heb je zwangerschapssuiker.
Ik heb het ook moeten doen. Bij mij vielen de waardes net iets te hoog uit, en moet dus met behulp van een soort dieet mijn suikerwaardes laag zien te houden. Het prikken valt reuze mee hoor, daar voel je praktisch niks van. Het is alleen een beetje vervelend dat je niet meer kan toegeven aan je lekkere trek. Hihi, maar ach, dat overleven we ook wel.
Gelukkig blijven mijn waardes nu wel netjes onder de 7 na een maaltijd, dus ik hoef nog maar eens in de 3 dagen te prikken en alleen nuchter en na de maaltijden.
Ik zag er erg tegen op, maar het is me allemaal erg meegevallen.
Succes in ieder geval!

Terug
Bovenaan