gtt test iemand ervaring

moet maandag voor de gtt iemand ervaring mee.. hij lijkt me erg vervelend..
had maandag bloed geprikt suiker was toen 6.2 en toen belde ze daar didag al over.. donderdag weer geprikt vandaag belde ze was tie 6.7 dus nu maandag voor de gtt .. pfffff en vooral baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
 
hallo,

ik heb hem 2 weekjes geleden gehad en het valt mee! tja dat drankje is niet lekker maar ja wat moet dat moet!
en je suiker mag dan nuchter tot 6.9 zijn en 2 uur na het drankje 7.8.
succes gr
 
Ik heb hem al twee keer gehad. Ik vind het persoonlijk vreselijk maar dat komt omdat ik het echt niet weg krijg en je moet het binnenhouden. Dus ik heb twee keer groen en geel daar 2 uur lang gezeten. Nu scheelt het dat ik ook echt heel lang heel erg veel misselijk en ziek ben geweest, dus kon al minder hebben. Er zaten ook a.s. moeders die het inderdaad prima konden hebben hoor, toch zelf ervaren....smaken verschillen ;)
Maar succes, het feit dat je er even 2 uur mag gaan zitten is ook al niet echt het leukste vind ik.
 
Heb er ook ervaring mee. Ik vond het drankje zelf wel vies, het staat gewoon echt stijf van de suiker. Mijn suiker vloog echt omhoog, zat rond de 11,5, dit was dus overduidelijk zwangerschapssuiker. Verder valt het echt mee, alleen het wachten tussen het prikken vond ik vervelend. Uiteindelijk zit je toch 2,5 uur in het zh. Succes ermee en hopelijk valt het allemaal mee.
 
hoi hoi
Mischien een domme vraag, wat wat is dat precies voor test en wanneer krijg je die test. Ik heb namelijk een te hoge bmi en moet ook binnenkort mn glucose laten testen, is dit dan zo'n test waar jullie het over hebben?
groetjes
 
hallo,

ik mocht ondertussen gewoon naar huis nadat ik het dranktje gehad had en moest naar 2uur terug komen!

@mama van c : dit gaat om het testen van je suiker om te kijken of je zwangerschapssuiker heb!
 
@ sas, echt waar? Ik mocht niet eens een echo laten maken op een andere verdieping want ze zeiden tegen mij dat je totaal geen inspanning mag leveren tijdens die 2 uur. :S raar hoe ze het toch overal anders doen met dezelfde test.

@ mama van C, ik moest het de eerste keer ook vanwege te hoge BMI, dus ik neem aan het dat het dezelfde test is. Mensen met een hoger BMI als 30 lopen verhoogd risico op zwangerschapssuiker.
 
@arentmaas ja ik mocht gewoon naar huis! ik mocht dan niks inspannends doen maar gewoon dvdtje kijken of boekje lezen zeg maar!
vond het heerlijk dat ik naar huis mocht want anders zit je daar zo lang!
 
Terug
Bovenaan