gulderoedethee

A

Anoniem

Guest
hallo!

Ik vroeg me af of iemand dat kent. Ik heb het gedronken tegen mijn vocht en ik moet echt zeggen het werkt als een tierelier!! Een uur nadat ik het gedronken heb is de tintelijk uit mijn vingers! Kan er niets over vinden op internet. Zal het wel goed zijn als je zwanger bent??  als het zo goed werkt moeten er toch meer mensen zijn die dat moeten weten toch!?!  ben benieuwd

Heb dit van www.voedingscentrum.nl

Kruiden en kruidenpreparaten
Veel zwangere vrouwen laten geneesmiddelen links liggen, maar zien kruidenpreparaten en andere "natuurlijke" middelen wél als veilig. Dit is niet altijd terecht. Van veel kruiden is namelijk bekend dat ze schadelijk kunnen zijn voor het ongeboren kind. Zelf dokteren met natuurproducten wordt afgeraden tijdens de zwangerschap. Voor vragen of advies is het beter contact op te nemen met het consultatiebureau, de verloskundige of huisarts.
Bepaalde kruiden niet gebruiken!
Uit voorzorg is het aan te raden om niet te vaak of te veel (producten met) venkel, fenegriek, anijs, nigelle (nieszaad), moederkruid, salie, senna, rabarber, gember, meidoorn en  dong quai  te gebruiken. Dat geldt ook voor thee van deze kruiden. Bij het koken zijn de hoeveelheden zo klein dat normaal keukengebruik van deze kruiden wel toegestaan is.
Kruiden die echt vermeden moeten worden zijn efedra, aloë, sassafras, kava kava, absint-alsem, borage (komkommerkruid), groot en klein hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid.

Guldenroede staat er niet bij, ook zou het op het pakje moeten staan lijkt me.

Miriam.

Terug
Bovenaan