Gulzig drinken en hongerig!

<p>Hallo, onze kleine is bijna 3 weken oud. Hij drinkt heel gulzig met een dr brown fles. En meldt zich elke 3 a 3,5u. Zodra hij wakker word wil hij ook eten en anders is het krijsen..</p><p>Hebben jullie tips voor ons? We moeten vd week naar cb dus ben benieuwd wat ze daar zeggen. </p>
 
Uhhh klinkt volkomen normaal??
Mijn dochter is 5 weken oud. Drinkr ook uit de dr Brown fles. Meld zich ook elke 3 uur (soms na 2.5 uur al, soms na 3.5 uur). Is heel normaal hoor. En ja, zodra het tijd is voor dr flesje zet ze het op een brullen. Logisch toch l, dat is de enige manier waarop ze kunnen communiceren. Ze drinkt ook gulzig, vooral in het begin. Soms moet ik een paar keer stoppen om haar te 'kalmeren' en te laten boeren voordat ze weer rustig verder drinkt. Het is heel normaal dat zo'n kleintje zo'n  30 minuten over zn flesje drinkt.
Ik vraag me af wat je verwachtingen zijn..Een baby die niet huilt om zn fles en meer dan 4 uur tussen zn voedingen laat?? 
Sommige baby's drinken al snel om de 4 uur, maar de meesten doen dit pas rond de 3 maanden hoor! Wees blij als er 3.5 uur tussen een voeding zit, dat is al luxe!
 
Uhhh klinkt volkomen normaal??
Mijn dochter is 5 weken oud. Drinkr ook uit de dr Brown fles. Meld zich ook elke 3 uur (soms na 2.5 uur al, soms na 3.5 uur). Is heel normaal hoor. En ja, zodra het tijd is voor dr flesje zet ze het op een brullen. Logisch toch l, dat is de enige manier waarop ze kunnen communiceren. Ze drinkt ook gulzig, vooral in het begin. Soms moet ik een paar keer stoppen om haar te 'kalmeren' en te laten boeren voordat ze weer rustig verder drinkt. Het is heel normaal dat zo'n kleintje zo'n  30 minuten over zn flesje drinkt.
Ik vraag me af wat je verwachtingen zijn..Een baby die niet huilt om zn fles en meer dan 4 uur tussen zn voedingen laat?? 
Sommige baby's drinken al snel om de 4 uur, maar de meesten doen dit pas rond de 3 maanden hoor! Wees blij als er 3.5 uur tussen een voeding zit, dat is al luxe!
 
Op die manier krijgt hij echt teveel voeding binnen als we elke keer een fles moeten geven,soms al na een of 1,5uur. Maar op moment geen andere optie. Hij drinkt de fles in 10 min leeg! Als tussendoor paar keer stop is het 15 min. Snap echt wel dat ze huilen als ze wakkker worden om voeding maar dit is meteen krijsen. Echt zielig. 
Benieuwd wat cb zegt.
 
 
eerst zeg je dat hij elke 3.5 uur drinkt, nu is het 1.5 uur?
Hoeveel geef je? Ik geef 120cc+4 en soms drinkt mijn dochter al 150cc+5. Ze gaat ook wel eens na 2 uur al huilen, maar dan prpberr ik het echt te rekken naar in ieder geval 2.5 uur. Dan loop ik met haar rondjes door de kamer of ik ga wandelen, dan kalmeert ze vaak wel weer en kun je het een beetje rekken.
Mijn dochter komt op 7 of 8 voedingen per dag uit. Als ze er 8 van 120/150 drinkt, is dat ook wel wat veel. Maar dan is dat maar even zo, ik maak me er niet zo druk om :) 
 
Ik denk dat je dan 1-1,5 uur bedoelde?
Onze dochter is ook echt een klein vreetzakje. Ze is nu 8 weken en er lijkt een beetje rust in de tent (ze krijgt nu 6 x 135cc).
We zijn overgegaan op forte voeding, en de afgelopen 2 weken zelfs op advies van cb johannesbroodpitmeel door de fles gedaan zodat het haar meer moeite kost om het te drinken. Daarnaast bouwen we veel pauzes in tijdens het geven van de fles, 3 of 4. Met pauzes doet ze er 20 minuten over. Na de fles geven we haar een fopspeen, want het was ook deels zuigbehoefte die we niet herkenden. 
's Avonds komt ze vaker voor de fles. We geven haar dan vaker een klein beetje (opgeteld komen we dan nog steeds uit op 6 x 135).
Soms wordt ze wakker en lijkt het ook alsof ze brult om een fles, maar met een fopspeen op de arm valt ze dan toch wel weer in slaap. Dus dan is het vooral de zuigbehoefte en even lekker knuffelen.
We proberen minimaal 2 uur tussen de flessen te laten als het echt niet anders wil. We hebben echt wel dagen gehad dat we wel aan de liter kwamen. Zolang dit af en toe was en niet structureel vond ik het prima.. 
 
Hoi,
Wij hadden hetzelfde probleem met ons zoontje (nu 7,5W). Het resulteerde bij 6 weken in een ziekenhuis opname. Gulzig drinken, steeds kleine beetjes van 20cc tot 60cc i.p.v. de 120cc. Het gulzige drinken zorgde voor extra veel opgeven en krampen (door extra luchtinname).
Hij sliep hierdoor niet meer goed, wat er weer voor zorgde dat hij niet goed wilde drinken doordat hij steess in slaap viel tijdens de voeding. De vraag naar voeding echter wel waardoor ik op een bepaald punt het idee had dat ik hem heel de dag door aan de fles had.
Door het slechte, korte slapen (hazenslaapjes) kon hij ook de pijn van zijn krampjes niet meer goed opvangen. Door de vermoeidheid voelde hij deze veel sterker dan 'normaal'. Hierdoor 'maaide en schopte' hij veel en uiteindelijk had hij door dat wanneer hij zou drinken, pijn zou krijgen en begon fles te weigeren.
Na een week ben ik een dagboekje bij gaan houden van wat hij binnen kreeg omdat ik twijfelde of dat voldoende was. Hij zat nog niet eens op de helft van wat hij moest hebben. Zijn luiers werden minder en tijdens het wegen zag ik dat hij aan het afvallen was, en op dat moment ben ik naar de huisarts gegaan. Kreeg direct een verwijzing en dezelfde dag nog werd hij opgenomen. 
Na 4 dagen was hij weer stabiel, dronk en sliep hij weer, was zijn ontlasting weer goed op gang en hebben we zelf een hoop geleerd.
Advies, gebruik/probeer een 1,2,3 speen met een difrax S fles. Bij aanvang van het drinken standje 1, en naarmate de kleine rustiger is kan je door naar de volgende stand. Inmiddels heeft onze kleine man deze al niet meer nodig en hebben we de speen vervangen voor een Dr. Brown speen. De spenen van difrax zijn te kort waardoor hij niet goed 'pakt'. Met de Dr. Brown hebben we dit kunnen oplossen.
Hoop dat je er wat aan hebt!
Gr. Mar
 
 
 
 
 
Terug
Bovenaan