Gulzig drinken

Beste moeders,



Ik heb een dochter van 4 weken, ze is een maand te vroeg geboren. Ze
sliep de eerste 2 weken heel veel en werd eigenlijk alleen wakker als
ze honger had. Ik geef haar overigens flesvoeding.



Nu is ze na de voeding van 13.00 uur continue wakker tot een uur of
22.00, het enige dat helpt is om met haar te wandelen, dan valt ze in
slaap. Ik laat haar dan maar in de kinderwagen liggen, zodat ze slaapt
tot de volgende voeding. Aangezien ze binnen een kwartier haar flesje
leeg heeft (per keer krijgt ze 90 cc, ze krijgt 7 voedingen en ook nog
een extra nachtvoeding), heeft het CB geadviseerd om haar tussentijds
de pink te geven, zodat haar zuigbehoefte meer wordt gestimuleerd. Ik
heb alleen het idee dat dit niet helpt. Ik heb haar vanochtend iets
meer voeding gegeven 100cc, in de hoop dat het ligt aan het feit dat ze
gewoon honger heeft.



Wie herkent dit verhaal?





 
Misschien een flessenspeen met kleinere opening, of fopspeen?
Ik geef bv, en pink werkt wel,maar ik baker ook in en dat scheelt uren slaap! Zonder inbakeren is ze hel veel wakker, heeft dan ook meer trek en meer krampjes. Ze is nu 9 weken en slaapt tussen alle voedingen (minimaal 45 minuten als ze lang wakker en vrolijk is) maar meestal 2 a 3 uur. www.debakermat.nl of www.pacco.nl
 
Hoi,
Volgens mij is het normaal dat je kind 15-20 minuten over een flesje doet. Mijn zoon dronk ze in vijf minuten leeg en had vervolgens pijn in zijn buik en ging spugen. Een kleinere maat speen dan 1 voor de Avent fles kon ik niet vinden, dus ben ik pauzes in gaan lassen. De eerste weken heb ik ook een fopspeen erbij gegeven om aan zijn zuigbehoefte  te voldoen. Na een paar weken heb ik een andere fles  geprobeerd (difrax optifles). Dit was een superfles. Het drinken ging  toen prima en de fopspeen hoefde hij ineens niet meer.  Hij drinkt nu nog steeds (inmiddels 8 maanden) uit de S speen.  

Slapen ging altijd wel goed, maar ik heb vanaf het begin de drie R-en toegepast. Slapen doet hij alleen in  bed (dus geen box/wipper), bij de eerste slaapsignalen naar bed en ik liet hem  een 10-15 minuten huilen  voordat ik erheen ging. De meeste keren sliep hij na een paar minuten al. Kijk eens op de site www.inbakeren.nl. Ook interessant als je niet inbakert hoor.

Groet
Lies
 
Terug
Bovenaan