Gulzig drinken

Hallo dames,

Het is alweer een tijd geleden, maar ben nu het internet aan het afstruinen of ik iets kan vinden over het drinkgedrag van een baby. Misschien herkennen jullie dit en heb je tips.

Isa drinkt nu binnen 5 minuten 200ml leeg. Ik ben een paar weken geleden overgestapt van standaard naar omneo (voor darmkrampjes). Ik vind dit wel erg snel en ze geeft daarna ook wel iets terug. Niet een hele fles, maar ze spuugt wel.

Ook slaapt ze de laatste 4 weken raar. Om het uur laat ze zich horen. Als ik dan de speen in haar mondje doe, draait ze haar hoofd en slaapt ze weer verder. Maar een uur later komt ze weer. Dat breekt me nu inmiddels wel een beetje op. Overdag slaapt ze goed. Soms een uurtje in de ochtend en dan nog twee a drie uurtjes in de middag. 's Avonds leg ik haar 8 uur op bed en slaapt ze tot 01.00 uur. Dan begint de nachtpret.

Iemand suggesties?

Liefs,

Hai Kim.

Vervelend zeg vooral in de nacht.
Heb je al eens een andere fles/speen gebruikt? 5 min is veel te snel, hierdoor heeft ze later natuurlijk ook weer zuigbehoefte.
En heb je al eens geprobeerd om haar even te laten huilen? Soms huilen baby's ook wel in hun slaap. Max doet dat ook wel eens. Maar binnen 10 min is hij dan weer helemaal weg.
Pff en wat slaapt ze overdag al weinig....
Is ze de rest van de dag wel vrolijk en lief??
Succes, hoop dat iemand met goede tips komt, zodat je zelf ook weer snel door kan slapen!

Hoi Kim,

Kiron had het ook dat hij zijn fles te snel leeg dronk en toen zijn we over gegaan naar een ander merk met andere speen. We hadden avent maar hebben nu difrax met speen m. Hij doet er nu ongeveer 10 minuten over. Nog steeds niet al te lang maar hij houdt er in ieder geval wel binnen. Tegen het spugen doen we johannesbroodpitmeel in zijn flesje. Dat maakt het wel wat dikker.

's Nachts hebben wij ook weer problemen. Na een tijdje goed doorslapen is het opeens gedaan. Om 21.00 uur zijn laatste fles en dan om 22.00 uur op bed. Na anderhalf uur is hij voor het eerst weer wakker en dat zo'n 5 of 6 keer. Dan de speen er terug in en meestal valt hij in slaap. Maar ook Kiron slaapt overdag zo weinig als Isa. Zou het misschien kunnen zijn dat ze overdag te weinig uitrusten? Schijnbaar slapen uitgeruste baby's beter....

Suc6

Hoi hoi,
Tymo krijgt alleen 's avonds een fles(afgekolfde melk). Ook 200 ml en hij drinkt dat ook met 5 a 10 minuten leeg. Hij lijkt hier alleen geen last van te hebben gelukkig. Wij hebben ook difrac met speen M.
Overdag slaapt hij ook niet zo veel, heeft hier ook totaal geen ritme in. Hij word om 9 uur a half tien wakker en meestal voor zijn 12.30 uur voeding slaapt ie 30 a 45 minuten. Dan meestal in de middag nog 1 uurtje, eind van de middag nog 1 uurtje en 's avonds nog 45 minuten. Hij krijgt dan om 20.00 uur nog een voeding, dan badderen en naar bed. Hij slaapt dan goed door. Om 00.00 uur maken wij hem dan wakker voor de laatste voeding. Wij hebben in het begin gehad dat hij zijn dag/nacht rimte omdraaide en dus 's nachts continu in de weer was. Wij zijn hem toen 's avonds gaan badderen en sindsdien slaapt hij 's nachts als een roosje! Dus misschien is dat nog een tip of badderen jullie al 's avonds. Ik denk dus niet dat het eraan ligt dat ze overdag zo weinig slaapt, want Tymo slaapt overdag dus ook niet zoveel meer. Maja. elk kind is anders he? Hij laat ook wel eens een huiltje in zijn slaap horen, dan ligt ie te dromen hihi.
Succes ermee!
Liefs,
Mar

Hi Kim,

Zou je niet een kleinere speen kunnen gebruiken? Of gebruik je al de kleinste maat? Daarnaast zou je de voeding kunnen verdikken met Nutriton (Johannesbroodpitmeel). Dan spuugt ze minder. En als ze langer over de fles doet, dan is ze beter verzadigd.

En huilt Isa lang tussendoor? Onze Isa (wat een toeval) is vooral 's middags vaak wakker. Maar dan huilt ze op, hooguit een minuutje, en slaap dan verder. Wij laten haar dan met rust. We hebben ook gemerkt dat ze niet altijd echt wakker is (we hebben haar geobserveerd als ze in de wagen lag).
Want ophuilen doen baby's wel meer en mijn ervaring is dat je haar dan beter even met rust kan laten.

Sterkte,

Gr. Tamara
(februari forum)

Mijn kleine genruikt ook de omneo voeding, lukt alleen met de 3 standen speen van avent. Bij de rest komt het er niet uit. Op het CB gaven ze de tip om bij een gewone speen de gaatjes met een naald iets groter te maken, dan doet hij langer over het flesje.
Bij Naftali hou ik het flesje nog even in zijn mond als die leeg is. Heeft nog steeds zuigbehoefe dan, maar van een speentje wil hij niks weten.

Bij de laatste fles doe ik trouwens rijstebloempap er doorheen. Inmiddels 3 schepjes (voorzichtig mee beginnen). Hij slaapt dan van 21 uur tot ongeveer half 6. Dus dat zou je ook nog eens kunnen proberen.

Gr Brenda

Terug
Bovenaan