Gym of Yoga?

Hai,

Ik heb al gezocht naar dit onderwerp maar kan het niet vinden dus vandaar dat ik de vraag maar stel. Sorry als dit de zoveelste keer is. Ik zit erg te twijfelen tussen zwangerschapsgym en Yoga. Zijn sommige van jullie al begonnen aan één van deze twee? Zo ja, kunnen julie hierover wat meer vertellen. Liefs Monique ( 14 weken)
 
Hoi Monique,

Ik zit op zwangerschapsyoga en vind het echt erg leuk, je leert ademen op verschillende manieren zodat je straks de weeen goed kunt opvangen, verder is het heel informatief, ik doe dit in combi met zwangerschapszwemmen. Maar je kunt toch bij beide een proefles doen, dan weet je waar jij je het prettigst bij voelt!

Groetjes E 20wk 5dgn
 
Hoi Monique,

Ik zit op zwangerschapsgym eigenlijk heet het tegenwoordig zwangerschapsbegeleiding. Het is informatief (we hebben het over kwaaltjes, wat er tijdens de bevalling gebeurt etc) en ook wij hebben ademhalingsoefeningen geleerd om de weeen op te vangen.

Ik vind het zelf erg leuk, aan zwangerschapsgym zitten (waar ik ga) geen kosten, ik geloof dat aan yoga wel kosten verbonden zitten maar dat weet ik niet zeker.

Ik denk dat het niet echt heel veel uitmaakt welke van de twee je doet, je zal bij allebei voorbereidt worden op de aanstaande bevalling, het is in ieder geval leuk om ' iets' te doen.

groetjes, Jane
 
Ze bereiden je inderdaad allebei voor op bevalling en dat verschilt in wezen niet zoveel. Wel is yoga meer op jezelf (en de baby in je buik) gericht en is er bij gym meer gelegenheid tot het uitwisselen van ervaringen, kwaaltjes e.d. Heb bij mijn 1e zwangerschap allebei gedaan, dat kan natuurlijk ook ;-)
Ik vond de gym gezelliger, ook omdat iedereen rond dezelfde tijd was uitgerekend. Yoga kon je op ieder moment in de zwangerschap mee starten, dus groep wisselde van samenstelling... Nadien ook geen contact meer met medecursisten terwijl ik aan gym leuke contacten heb overgehouden!
 
Hoi, ik twijfelde ook heel lang, maar zit nu op yoga en dat bevalt mij supergoed! T vercshil zit m inderdaad in n paar dingetjes: gym is meer uitwisselen ervaringen en meer wat gymoefeningen, yoga is meer op de (buik)ademhaling gericht en ontspanningsoefeningen, wel doen wij wekelijks ook n rondje hoe t met iedereen gaat en is er dus ook wel tijd voor n praatje, maar verder is het voornamelijk oefeningen voor adem en ontsspanning en bijv losmaakoefeningen voor als je last hebt van kramp etc. Ik ben blij dat ik voor yoga heb gekozen en bij mij zitten we allemaal in dezelfde periode qua zwangerschap, maar inderdaad yoga kost je wel wat, terwijl gym gratis is.
Maar ik vind t het geld (bij mij 120 euro voor 12 x en terugkomdag en 3 x mannen mee)dus wel waard en hoor van veel medecursisten die eerst gym hebben gedaan dat ze dit beter bevalt, maar tja daar kan ik dus geen ervaring van geven. Er is trouwens ook mensendieck of zwemmen om t je nog moeilijker te maken....

succes met je keuze groetjes fie
 
hoi
ik doe nu joga (10 sessies) het is een vast groepje en iedereen is ongeveer rond dezelfde datum uitgerekend.
ik vindt het zelf heel prettig. ik heb gewoon aan mijn vk gevraagd wat ik het beste kon doen, omdat ik niet wist wat het precies was. zij raadde mij joga aan, om totaal te kunnen ontspannen, dat vindt ik nogal moeilijk. ik vindt het heel gezellig en rustgevend je bent echt met je kindje en jouw lijf bezig. dat zal met gym ook wel zo zijn...ik weet het niet, maar joga is een beetje hypnose vindt ik dan he? je moet je ogen sluiten en je totaal ontspannen en letten op je ademhaling enz. dan raak je helemaal in een soort relaxe trance. ik denk dat gym iets actiever is ofzo.
terwijl me met joga ook rek en strekoefeningen doen hoor.
vraag het anders je vk, wat het beste bij jouw past.
gr. sandy
 
Terug
Bovenaan