Gym, yoga, fysio voor zwangeren etc etc?

Wij hebben een hele stapel folders meegekregen waar wij een keuze uit moeten maken.

Een paar voorbeelden zijn;

zwangerschapsgym,
zwangerschapsyoga,
fysiotherapie voor zwangeren,
zwemmen,
meditatie
etc.
etc.

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Wat doen jullie of wat gaan jullie doen? Wat is aan te raden?

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Ik ben niet zo van de pufclubjes... Ik doe al aan reguliere yoga, dus ik ga straks (rond 25 weken) zwangerschapsyoga doen. En ik wil wel naar zo'n borstvoedingsvoorlichtingscursus, aangezien ik borstvoeding wil geven, maar uiteraard nog geen idee heb hoe dat moet :).

Wij kiezen voor de zwangerschapscursus Samen Bevallen. Als het goed is, is dit niet zo heel zweverig en dan wou mijn vriend wel mee :) lijkt me leuk om dit samen te doen. Anders is het weer iets wat alleen ik meemaak (naast de schopjes, de pijntjes, de hormonen ;) ). Ik wil zelf ook naar zo'n borstvoedingslesje, ben graag goed voorbereid.

En premiere.mere: Je MOET niks hoor! Alleen iets doen waar jij zin in hebt en waarvan je denkt dat je er wat aan hebt.

Ik heb ervoor gekozen om met 15 weken te starten met zwangerschapsyoga ( ben nu 18 wk). eerst wat onwennig, ik ongeveer de enige was 'zonder' buik. De omgeving was erg benieuwd wat ik er van zou vinden aangezien ik erg nuchter ben. De eerste keer vond ik het ook wel wat vaag, maar de twee keren erna erg leuk, heel praktisch zelf ( als je de vertaalslag maar kunt maken)!

Mijn schoonzus heeft goede ervaring met zwangerschapszwemmen, dit wil ik gaan doen als het me niet meer lukt om te gaan zumba-en.

Verder wil ik ook een bortsvoedingsvoorlichting volgen!

Ik volg dit keer niks heb mn vorige zwangerschappen wel op zwangerschapsgym gezeten maar heb daar dit keer geen zin in, de vorige keren raakte ik met 30 weken in eht ziekenhuis dus kon niet alle bijeenkosten er bij zijn en ja leren puffen hoef ik ook niet aangezien mn 3e sowieso weer met een keizersnee wordt gehaald.

Mn bloeddruk is nu al niet echt perfect dus ik blijf gewoon dit keer thuis zonder clubjes.....en kijk wel hoe het gaat lopen...

(maar ik vind sowieso zwangerschapsgym wel erg leuk...het contact met anderen en zo...dat was wel erg leuk!!)

succes met kiezen...

Terug
Bovenaan