Gyn geweest

A

Anoniem

Guest
We zijn nu twee keer bij de gyn geweest heb beide keren een inwendige echo gehad en mijn man heeft een potje moeten inleveren.

Ik vind het erg spannend allemaal.
Wij zijn nu +/- 1,5 jaar bezig maar pas recent in het ziekenhuis gestart.

Ik heb gelezen over de hsg dit lijkt me niet prettig, iemand ervaring mee?

Krijg je de hsg al dan? Of moet je eerst nog aan de hormonen? Ikzelf heb dit onderzoek niet gehad. Tien die gepland werd, bleek ik ( na 7 rondes clomid) zwanger te zijn. Dus kan je niet vertellen hoe het is.

Ik wens je veel succes!

Ik wel, een jaar of vier geleden. Ik kreeg 2 pijnstilers (hoge dosis ibuprofen ofzo) mee naar huis. Eén moest ik de avond vooraf nemen, de ander in de ochtend, ik was geloof ik het eind van de ochtend aan de beurt.
Het onderzoek zelf duurde een kwartier ofzo.

Eerst werd iets aan mijn baarmoeder bevestigd, een beetje onaangenaam maar wel te doen. Daarna spoten ze de contrastvloeistof in. Dat deed wel zeer, een heeeeeele heftige menstruatiepijn. Gelukkig halen ze de spanning er binnen een minuut of twee weer af. Intussen maken ze foto's. Bij mij waren de eierstokken redelijk doorgankelijk, ik kan mij voorstellen als dat minder is, dat het langer duurt of meer pijn doet.

Erna was ik moe, vooral van de spanning. Ik heb geslapen en daarna was ik eigenlijk wel weer de oude. Wel nog wat bloedverlies die dag en de dag erna.

Al met al viel het me mee en ik was binnen 4 maanden zwanger. Nu we al een poos voor een tweede bezig waren, wilde ik weer een HSG, maar dat deden ze niet, omdat de eerste goed was. Ik denk nl wel dat ik mede daardoor zwanger was geworden.
Succes ermee.
Wenser

Bedankt voor jullie reacties.
Het klinkt inderdaad niet prettig Wenser.

Vandaag weer geweest mijn linker eierstok was eindelijk een beetje zichtbaar maar ze zegt dat deze erg klein is..

Mijn rechtereierstok is ook klein.

Mijn slijmvlies ziet er wel goed uit maar mijn cellen zijn niet gegroeid daarom weet ze niet zo goed hoe het nu zit met mijn ei sprong..

Donderdag weer terug voor een echo.

Weet nog niet of ik hsg krijg maar ben benieuwd of
Ik er vanuit kan gaan dat ik dat krijg of gebeurt dat alleen als er specifiek iets wordt vast gesteld.

Terug
Bovenaan