Ik wel, een jaar of vier geleden. Ik kreeg 2 pijnstilers (hoge dosis ibuprofen ofzo) mee naar huis. Eén moest ik de avond vooraf nemen, de ander in de ochtend, ik was geloof ik het eind van de ochtend aan de beurt.
Het onderzoek zelf duurde een kwartier ofzo.
Eerst werd iets aan mijn baarmoeder bevestigd, een beetje onaangenaam maar wel te doen. Daarna spoten ze de contrastvloeistof in. Dat deed wel zeer, een heeeeeele heftige menstruatiepijn. Gelukkig halen ze de spanning er binnen een minuut of twee weer af. Intussen maken ze foto's. Bij mij waren de eierstokken redelijk doorgankelijk, ik kan mij voorstellen als dat minder is, dat het langer duurt of meer pijn doet.
Erna was ik moe, vooral van de spanning. Ik heb geslapen en daarna was ik eigenlijk wel weer de oude. Wel nog wat bloedverlies die dag en de dag erna.
Al met al viel het me mee en ik was binnen 4 maanden zwanger. Nu we al een poos voor een tweede bezig waren, wilde ik weer een HSG, maar dat deden ze niet, omdat de eerste goed was. Ik denk nl wel dat ik mede daardoor zwanger was geworden.
Succes ermee.
Wenser