Gyn-Vk

He meiden,

Ik zou graag jullie mening willen...

Luister, het zit zo...

De vk heeft me naar de gyn gestuurd vanwege die streptococcen wat te begrijpen is maar ik moet ook gewoon bij de vk blijven...dus eigenlijk loop ik dubbel op.

Nou zit ik te twijfelen wat ik moet doen...
veel mensen uit me omgeving zeggen dat ik de vk gewoon moet opzeggen omdat ik bij de gyn loop.

En aan de ene kant wil ik dat wel doen want het is allemaal zwaar op te brengen omdat me lichaam op gegeven heeft en ik dus bijna heel de dag plat lig en ook vanwege de bekkeninstabiliteit.

Andere kant wil ik het niet doen want ja ik heb toch zolang bij hun gelopen...

Wat zouden jullie doen ???

Groetjes Wendy

Ik vind het een beetje raar... Het is toch het een of het ander? Als je bij de gyn komt dan stopt de vk toch?

Ik snap het wel hoor, ik zou de vk ook niet zomaar opzeggen, maar het gaat er nu om wie je bevalling gaat doen. Is het medisch (lijkt me wel och? dan zal de gyn de bevalling doen en kan de vk niets meer voor je betekenen...

Als het je zoveel moeite kost om telkens de deur uit te gaan voor beide controles dan zou ik de vk lekker op zeggen... Het gaat om jou hoor en niet om het gevoel van de vk!

Succes!

@ Betty: ik loop de hele zwangerschap al bij de gyn, maar had ook nog bij de vk mogen lopen. Is misschien dubbelop, maar mag en kan wel. Denk zelf ook dat je anders begeleidt wordt door een gyn dan door een vk.

@ BrafjeffSid: De vk doet wel weer de nazorg (eerste tien dagen na bevalling), dus je bent nog niet van ze af ;-) En wat betty zegt: ik zal ook de vk even stopzetten als het je zoveel energie kost. Je bevalling wordt toch medisch ivm de strepto's. Uiteraard mag je verloskundige er nog bij zijn (tenminste meeste ziekenhuizen), maar of je al die mensen aan je bed wilt. Tsja dat weet ik natuurlijk niet. Maar dat zijn nog wel dingen waar je over na kunt denken/kunt bespreken.

Succes met de laatste loodjes!

Hoi Wendy,

Ik zou ook de verloskundige opzeggen hoor, zeker als het je zoveel energie kost.
Zou dat gewoon aan de verloskundige uitleggen en verder dat je graag bij de nazorg weer bij hen terecht zou willen.

Begrijpen ze vast wel.

Ja dat is het dus...de gyn doet de bevalling indd omdat het medisch is maar de vk zei ja je moet ons wel bellen want als we niks te doen hebben dan komen we naar het ziekenhuis en vaak doen we het dan zelf.

En de nazorg ja ze komen dan thuis zei ze en na 6 weken moet ik daar komen met de kleine maar ook bij de gyn.

Nu moet ik 7 Jan bij de gyn komen en 10 Jan weer bij de vk...

Ik ga het toch eens bespreken om de controle´s stop te zetten bij de vk en na de bevalling wel de nazorg dan.

Maar ja vind het ook weer zo rot gevoel...heel dubbel eigenlijk allemaal.
Ik ga het gewoon bespreken en kijken wat hun zelf zeggen.

Dank jullie wel voor de meningen

Hopelijk zeggen zij iets zinvols waar jij ook daadwerkelijk wat aan hebt ;-) Het gaat toch om jou en waar jij je goed bij voelt, zonder jezelf over te belasten (daar heb je nu echt niets aan)

Nogmaals Succes en we horen het wel weer.

Ik vind het heel apart... Mijn vk heeft me verteld dat als mijn bevalling medisch wordt omdat ik bijv. medicatie zou willen (ik beval poliklinisch ivm kleine woonruimte) dat de vk dan naar huis gaat en mij overdraagt aan de gyn. Alleen als de uk er bijna is dan zou ze erbij blijven...

In jou geval denk ik dan weer is het niet mogelijk om minder vaak naar de vk te gaan? Dat je meer heen gaat om het contact een beetje te onderhouden omdat ze wel de nazorg doet enz? Ipv elke week heen, om de week? Als dat je niet teveel is natuurlijk he! Of een telefonisch consult? Zodat ze wel op de hoogte blijft van je situatie? Misscien dat je dat eens voor kan stellen aan je vk!

Succes!

Ja daar heb ik ook dus aangedacht om gewoon iedere keer even te bellen als ik bij de gyn ben geweest om haar dan toch op de hoogte te houden.

Ze moet indd de bevalling ook overdragen aan de gyn.

Dank jullie wel meiden voor de antwoorden

Liefs, Wendy

Terug
Bovenaan