Gyn. zonder tact...

hey meiden,

Vanmiddag moest ik dus naar het ZH om te kijken of mijn baarmoeder schoon was [v.w miskraam gehad]
Ik kwam de kamer in en hij zei, ga maar liggen hoor, hoeveel weken ben je ook alweer?
Mijn man en ik keken vol verbazing naar elkaar.
Ik heb een miskraam gehad hoor.
Toen wist hij even niet wat hij moest zeggen.
Er was nog een stukje placenta van 1 cm aan wezig en hij verwachtte dat dat met de volgende mens. wel mee zou komen.
Als ik over 6 weken nog bloedde moest ik weer beelen.
Hij zei dat je ong. 6 weken na de miskraam je ongi. weer kunt verwachten.
We mochten ook meteen wel weer proberen zwanger te worden.
Ik vroeg nog of je de eerste keer alweer een eisprong hebt, hij zei meestal niet.
Toch gaan we weer flink klussen, wie weet.
Ik vond hem trouwens niet altijd even tactvol reageren.
Vorig jaar n.l een BBZ gehad en nu een miskraam.
Hij zei, jullie vallen wel in de prijzen.
Dat zeg je toch niet!
Zijn er toevallig ook meer meiden die een BBZ en een miskraam hebben gehad?

Nou meiden, we hopen allemaal dat het de volgende keer goed mag gaan bij iedereen!
Liefs, Monique2

Hoi
Ik vond in het begin mijn gyn ook zo ´n tactloos type,maar nu we weer wat verder zijn valt het wel mee met hem.
In mei vorig jaar zijn we bij hem geweest om een evt herstekoperatie te bespreken ik was nl gesteriliseerd maar had een hernieuwde kinderwens samen met mijn nieuwe partner.
Ik ben eind juli'03 geopereerd en dat is kennelijk goed gegaan want ik was in febr, al zwanger(hij had gezegd dat het best wel eens 2 jaar zou kunnen duren.
Ik voelde mij echter steeds heel beroerd en in maart bleek de zwangerschap niet in orde, in eerste instantie kreeg ik een echo bij een andere gyn.die vertelde dat ik in ieder geval geen bbmzwangerschap had ,het zat op de juiste plek maar het had te weinig vruchtwater, voor de 6.3 weken die het oud was.
dat was op donderdag, de dinsdag erna beaamde mijn eigen gyn dat met de woorden "dit is een miskraam" terwijl we het hartje zagen kloppen, "als het er volgende week nog zit moet je maken we weer een echo en anders kun je je huisarts bellen.
Het heeft toen nog twee weken geduurd voor het daadwerkelijk over was in de 9e week, op 22 maart.
Ik had het vruchtje opgevangen en mee naar de gyn(daar had ik met zijn assistente over gebeld) en toen we binnen kwamen vroeg hij hoe is het, ik zei dat ik het bij me had en hij keek me zo droog aan, ik wees op mijn tas.
toen ik vertelde, dat het de vorige dag gebeurd was,viel het kwartje pas.
hij heeft het laten onderzoeken en zes weken later konden we voor de uitslag.
hij nam toen echt de tijd en legde uit dat er niets mis was geweest, met het vruchtje en dat er geen reden was om het weer te gaan proberen.
daar zijn we nu druk mee bezig

Hoi meiden,

ik heb bij de 5e miskraam ook weinig tact meegemaakt. Toen ze naar de hartfunctie aan het zoeken waren, zei de gyn zonder waarschuwing 'nou dat is weer mis'! Alsof het niets is. Vreselijk vind ik dit, van die botte boeren.
Ik wens jullie in ieder geval veel succes met zwanger worden, wij zijn ook weer bezig, dus keep in touch!!

groetjes Floor

Lieve Monique,

Wat een rare reactie van die man zeg!! Jullie vallen niet in de prijzen. Dat zeg je toch niet?!
Mijn ervaring in het ziekenhuis was ook niet al te best. Ze leefden helemaal niet met me mee en werd zo weer de straat opgestuurd. Als je een verstandskies weg laat halen krijg je mooi een papiertje mee met allemaal tips etc. en na een miskraam word je zo de straat op gestuurd!!

Zelf heb ik ook mijn ongi nog niet. Ik weet dat het 6 weken kan duren maar ik blijf hopen dat ik misschien wel zwanger ben (terwijl gisteren uit een test nog bleek dat dit niet het geval was). We blijven natuurlijk gewoon doorklussen Monique. Eens moet het geluk aan onze kant staan!! Bij jou was deze miskraam toch niet te wijten aan de BBZ he? Dat moet enigszins geruststellend zijn. We zullen we volgende zwangerschap wel vol twijfels in gaan... hopelijk duurt de volgende keer alleen niet zo lang voor ons!!

Meis, ik hoop dat het snel een beetje beter met je gaat!!!

Dikke kus Frederique (ps, er staat nog een berichtje op het zwanger worden forum. Ik had toen nog niet over dit nieuwe forum gelezen).

He Monique,

Wat een ontzettend botte kerel zeg, lekker in dat vak! Hopelijk gaat het vanaf nu beter.
Fijn dat je je iets beter voelt, al zal het nog wel even duren voor je weer helemaal 'terug' bent en dat geeft ook helemaal niet. Je moet de tijd nemen om zoiets te verwerken, zeker als het de tweede keer is (je weet dat ik helaas (ook) uit ervaring spreek...).
Met mij gaat het goed. Ik ben nu 20,5 week en mijn buik begint aardig te groeien. Afgelopen woensdag bij de vk geweest en alles was helemaal in orde, toch fijn om te horen. Sinds ruim een week voel ik ook regelmatig beweging, heel raar!
Wat betreft het kamertj: we doen niet echt 'een kinderkamer'. We verven het gewoon wit, ik heb een antiek kabinetje van mijn oma geverfd dat ik in een leuke klaar ga verven, mijn eigen oude beschilderde commode hebben we nog (cd-kastje, haha) en mijn oude wieg staat klaar bij mijn ouders. Tenminste, er moet nog stof in, maar goed. Dus geen gefrutsel enzo.
Ik begin geloof ik ergens in augustus met mensendieck, ook omdat ik een hele slechte rug heb (ooit geopereerd aan hernia). Vind het soms wel moeilijk om je zo uitgebreid te vertellen over hoe het met mij gaat, terwijl het bij jou nu net weer is misgegaan... Maar ik vind het ook superlief dat je blijft vragen hoe het gaat hoor!
Ik zal geregeld even hier kijken hoe het met je is, okay? Hopelijk verlies je idd met je eerstvolgende menstuatie de laatste stolsels. Lijkt me ook moeilijk om het af te sluiten (voor zover dat al mogelijk is) terwijl je weet dat er nog 'iets' in je baarmoeder zit.
Heel veel sterkte meid en ik wens jullie een heel fijn weekend. En vergeet die stomme gyn maar, die voelt zich hopelijk knap lullig over die opmerking!!

heel veel liefs, Maria2

Hoi Monique,

Wel ervaring met een bbz, niet daarna met een miskraam gelukkig. Ben nu weer zwanger. Wilde dit even laten weten dat je na een bbz ook weer snel zwanger kunt raken. (eind okt.bbz, nu bijna 21 weken zwanger)
Maar volgens mij ken ik jow nog van het "zwanger worden"-forum?

Goed veel succes overal mee.
En deze wens komt vast ook voor jouw uit!

Liefs Dana

Hoi,

Ik heb dezelfde ervaring bij mijn gyneacoloog: de assistente had niet in mijn dossier gezet dat ik een miskraam had gehad (terwijl ik toch gebeld heb)! Hij feliciteerde me daarom vrolijk met m'n zwangerschap en wilde gelijk een termijnecho doen...... ik was woest!! Hij wist kennelijk wel dat ik zwanger was, de assistente die ik toen heb gesproken heeft het netjes in m'n dossier gezet. Tevens had ik gelijk moeten komen omdat het de 2e keer was, maar volgens die botte assistente hoefde het niet. Nu is het chromosoomonderzoek in volle gang, ware het niet dat ik hiermee een maand "verloren" heb, omdat ik na m'n eerste menstruatie en hormoonkuur weer voor een echo kwam.

Maar ja, helaas gaat het er dus wel eens wat mis, gelukkig wist ik de naam van de assistente nog en die heb ik hem ook verteld. Hij zou haar erop aanspreken....

Hopelijk gaat het de volgende keer beter, maar toch blijft het heeeel spannend.

Veel succes en sterkte !

Terug
Bovenaan