gyn

hallo allemaal, ik wil even mn gyn-ervaringen kwijt. heb ze de hele dag niet kunnen vertellen op mn werk!!! ik had dinsdag (op dag 14/15) een bloeding gehad en was ook bang dat t met de endo weer fout ging aangezien ik af en toe pijntjes heb. ik heb al eerder tussentijdse bloedingen gehad en was opgelucht te horen dat deze bloeding dezelfde oorsprong heeft. iets met de mond van de baarmoeder die in de cyclus naar buiten komt en dan kwetsbaar is. ook zit er een soort plekje die kan gaan bloeden. dit kan ook spontaan gaan bloeden, dus zonder eerst te klussen. gek he? maar niet erg ofzo. het kan ook aangestipt worden (dichtgebrand) maar t hoeft niet en ik vind dat nu ik zwanger wil worden een beetje eng dus leef maar gewoon met het risico van een plotselinge bloeding (is leuk als je ergens bent...) over de endo zei hij dat t natuurlijk heel goed mogelijk was dat t weer opspeelt maar dat ik heel erge pijn moet hebben voor ze gaan kijken. ze kunnen er namelijk toch niks aan doen behalve hormonen die de cyclus stoppen en dat is natuurlijk niet handig als je zwanger wilt worden... afwachten dus, bahbah. maar wie weet ben ik wel zwanger voor t echt heel erg wordt dat zou fijn zijn. als ik niet zwanger wordt gaan ze over een half jaar kijken (momo, kimpansee weten jullie hoe? want nu kon hij niet veel zien met de inwendige echo...) kijken ze dan in je bloed? en als t dan alweer te erg is moet ik naar de ivf...gelukkig is er dan ook nog kans!
hij kon trouwens zien dat mn eitje was gesprongen en zei dat het slijm elke maand anders kan zijn en ook bij iedereen anders. ik had vanmorgen ook nog geen hoge temp dus die gaat ook waarschijnlijk pas later... hij zei ook dat de test staafjes best betrouwbaar zijn en dat ze dat in t ziekenhuis ook gebruiken, of de echo natuurlijk...
Nou, al met al vind ik t toch fijn om te weten dat de bloeding niet met de endo te maken heeft en mn eisprong gewoon goed is en weer op gang.
Ben trouwens vergeten te vragen of iui niet iets voor ons is, maar wil ook eigenlijk een paar maanden zo proberen. maar t knaagt toch wel een beetje, dat nu t nog goed is ik misschien de kans groter moet maken door iui. Maar dat is meteen weer zoveel ziekenhuis bezoek en ik heb t best zwaar gehad met de drie maanden zoladex, ik heb wel een beetje rust nodig. dus gewoon afwachten tot de nod. de 22e denk ik. kimpansee doe je met me mee? en wie nog meer? cynthia, jij hebt toch ook net je ei gehad? nou ja, niet dat er veel valt te doen, wachten eigenlijk. denken jullie dat vanavond klussen nog een keer zin heeft??? ik ben eigenlijk een beetje moe............
nou dames, ik hou op met neuzelen,
veel liefs, lis

Hoi Lis,

Nou dat is goed nieuws meid!
Die bloeding heeft dus niks met je endo te maken! En de kansen zijn dus volop aanwezig, dan wel op de natuurlijke manier of met IUI/IVF.
Het wachten en de bloedingen an sich is natuurlijk niet fijn, maarja.
Het is ook super dat je ei net is gesprongen dus klussen met je neus ertussen zou ik zo zeggen! En ondertussen lekker relaxen na de toch wel intensieve zoladexkuur van afgelopen 2 maanden.

Misschien ben jij wel de volgende die zwanger is, je klustiming is in elk geval goed!

Suc6, liefs, Suus

wat goed dat je door mn hele verhaal gekomen bent...dat is soms schrikken als je t hebt geschreven; hoe lang t is geworden!
ja, de klustiming is wel ok denk ik. maar nu zijn we allebei doodop, dus ik denk niet dat t nog gaat lukken. maar er voor is toch ook meer kans dan er na dacht ik...tot schrijfs (ik ben wel een beetje verslaafd aan t raken geloof ik...) liefs, lis

hoi lis,

ik kan je wel wat info geven over het kijken naar je endo.
bij mij hebben ze een kijkoperatie gedaan. normaal gesproken maken ze een sneetje van 1,5 cm in/net onder je navel, en een sneetje net op de grens van je schaambeen/schaamhaar.
hier gaan ze dan met een cameraatje in om te kijken welke gebieden er zijn aangetast door de endo.

het gebeurt onder algehele narcose, en omdat ze tijdens dit onderzoek je buik "opblazen" met 1 of ander gas, voel je je errug beroerd nadat je "klaar" bent. bij mij steeg dat gas naar mijn schouders. dat was errug pijnlijk, maar zodra ik ging liggen was het zogoed als weg.
al met al viel het me mee!

als ze dan weten waar/hoeveel endo je hebt kunnen ze kijken wat het plan van aanpak wordt. bij mij was dit 4 jaar orgametril slikken, zodat de endo verschrompelde en heel minimaal zou worden, maar bij een ander kan dat ook operatief verwijderen zijn. dit verschilt nog al per persoon natuurlijk!

ik ben over 2 weken ofzo 1 jaar gestopt met orgametril, en bij mij beginnen de pijnen van de endo weer terug te komen. heb afgelopen ongi al flink wat pijn gehad, en ik weet nu dat het alleen maar erger gaat worden vanaf nu!!!
ik ga denk ik op de korte termijn met mijn gyn babbelen of wij ook niet in aanmerking komen voor iui.

buiten het feit dat ik endo heb, heeft mijn vriend een hersteloperatie gehad waardoor wij een maximale tijd hebben gekregen om zwanger te worden van 5 jaar! er zijn er nu al ruim 1,5 van voorbij!!!! het littekenweefsel kan weer dichtgroeien bij hem.....wordt je ook niet vrolijk van dus!

het lijkt me leuk om saampjes richting nod te "leven" is al spannend genoeg....en als je dan weet dat er nog iemand rondloopt die zich net zo opvreet als dat je zelf al doet geeft dat toch een soort steun!!

we horen van elkaar ok!
en als je nog meer wilt weten dan vraag het me gewoon maar!!

xx kimpansee

he kimpansee,
bedankt voor je reactie. ik ben misschien wel een beetje onduidelijk geweest: ze hebben al gekeken met een kijkoperatie en ik heb ook al een operatie gehad om het weg te halen. en dus een kuur zoladex om t rustig te krijgen. en nu dus een half jaar tot een jaar de kans om gewoon zwanger te worden. (wat ze voor jou dus op 5 jaar hebben gezet!) maar er is ook kans dat t stil blijft staan of dat t al veel eerder mis gaat en dan is 1 jaar proberen weer zo lang. daarom gaan ze na een half jaar kijken, maar ik neem niet aan dat ze dat weer via een kijkoperatie doen...ik heb niet echt veel pijn gehad vroeger dus ik kan er ook niet ze veel van zeggen. nou ja, gewoon afwachten maar. ik ben benieuwd wat jou gyn zegt van het iui idee. ik ben t vergeten te vragen!!!! suf he, nou ja, even gewoon proberen kan vast geen kwaad.
Nogmaals bedankt voor je info, fijn hoor als andere mensen ervaring hebben en te weten hoe t bij hun dan gaat!
wel spannend bij jullie ook door die hersteloperatie van je vriend. ik kan me voorstellen dat je info over iui wilt hebben. t voelt toch een beetje als tegen de klok werken he? ten minste dat heb ik.... maar als ze je 5 jaar geven is dat volgens mij best positief!!!!!!
nou en nu maar afwachten op die nod he? spreek je nog! lis

Nou Lis dat is een hele geruststelling!
Nu kun je je weer lekker concentreren op het zwanger worden!
Ik denk eerlijk gezegd dat als er toch gekeken moet worden je een tweede kijkoperatie krijgt. Volgens mij is dat de enige manier waarop ze het kunnen zien.
Maaaar voorlopig is dat niet aan de orde en voor die tijd ben jij vast allang zwanger!

Liefs Inge

that's the spirit inge!!!!
maar dat zou best kunnen ja, dat ze zo'n kijkoperatie daarvoor inzetten, wel een beetje heftig vinnik! nou ja, zien we dan wel weer. ik ga van jou idee uit: dat t niet nodig zal zijn!!!!
liefs, lis

Terug
Bovenaan