gynaecoloog heeft nieuwe APK opgeplakt...

Dag lieve moedertjes,

dank jullie wel voor jullie lieve interesse; ook op hyves!

Ik ben inderdaad gerustgesteld. Wanneer je kijkt naar de curve van 3 lijnen qua hoeveelheid vruchtwater zit ik gewoon aan de ondergrens.. als dat zo blijft is het goed. Er zou een complicatie aan vast kunnen hangen in de vorm van het ontbreken van de niertjes maar dat is in deze gelukkig niet zo; anders was het uitzichtloos geweest.

Ik krijg vanaf deze week nu dus ELKE week een groeiecho dus zal ons beebje nog heeeeeeel vaak zien... daarnaast wachten ze niet met geplande keizersnede tot in week 38 (bv 38,3) maar gaan dan voor week 37. Omdat de vorige zich ook eerder aandiende met 38 weken en ze geen spoedopname willen voor me... gewoon alles rustig aanpakken. niet dat we daar met gebroken vliezen en met weeen binnen komen stormen.

Er is al wel gemeldt dat het geen 8-ponder gaat worden. Het blijkt dat kindjes die laag in de curve vwb vruchtwater ook een lichter geboortegewicht hebben. Dus dan 6-pond of zo... ook goed toch? Als het maar gezond is... kan het wel tenminste de kleine kleertjes aan ;-)))) Onze eerste begon gelijk met maat 56; hij was zelf al dik 54 cm lang.... dus alle 50 die ik kreeg was gelijk richting de koffer.

Ik ben best heel heel moe nu van alle spanning; afgelopen dinsdag hoorden we ook nog van een vriendin die gelijktijdig liep met haar zwangerschap dat het daar dus echt niet goed was; ik ga verder maar niet in details want het was te erg voor woorden. En wij zwangeren hebben veel behoefte aan POSITIEVE verhalen toch dames?!!

Maar goed, we gaan voor de goede afloop; ondanks de voorliggende placenta voel ik onze kruimel echt heel heel goed... heel fijn gevoel.. behalve snachts... haha...

nogmaals dank voor al lieve berichten; het deed me echt goed want ik zat echt compleet in een dip!

Liefs en een dikke knuf voor allemaal
Sunny XXX

Heyhey,

Gelukkig een pak van je hart denk k!!! Fijn dat ze je zo goed in de gaten gaan houden, en misschien ben je dan wel een van de eerste mensen die gaan bevallen!!! Dus dan zit je net eerste week januari??
Heel fijn dat het gesprek goed ging en het leuke is idd ook weer dat je je kleintje iedere week mag gaan zien! Ik wil niet zeggen dat ik jaloers ben op je situatie, maar wel op het feit dat je mooi veel echo's krijgt! Sorry ego he! :p Je weet wat ik bedoel!
Nou lieverd ben heel blij dat alles oke is kun je misschien toch weer lekker gaan genieten!!

Veel liefs en een dikke knuf van mij!!

Gelukkig een pak van je hart denk k!!! Fijn dat ze je zo goed in de gaten gaan houden, en misschien ben je dan wel een van de eerste mensen die gaan bevallen!!! Dus dan zit je net eerste week januari??
Heel fijn dat het gesprek goed ging en het leuke is idd ook weer dat je je kleintje iedere week mag gaan zien! Ik wil niet zeggen dat ik jaloers ben op je situatie, maar wel op het feit dat je mooi veel echo's krijgt! Sorry ego he! :p Je weet wat ik bedoel!
Nou lieverd ben heel blij dat alles oke is kun je misschien toch weer lekker gaan genieten!!

Veel liefs en een dikke knuf van mij!!

Hey Sunny,

Fijn dat ze de baby zo goed in de gaten gaan houden. Is toch voor jou ook wat rustiger toch?? Het blijft evengoed wel spannend...
Wel fijn dat ze je ook zo goed begeleiden. En ook nadenken over de bevalling. Zo kun jij er ook beter mee omgaan toch?
En inderdaad, een klein kindje is echt niet erg. Ik was zelf veel te vroeg geboren en ben nu toch heel normaal. Dus ook kleine kindjes worden gewoon net zo groot. Het voordeel is inderdaad dat je die lieve klein schattige kleertjes aan kan doen...
Vervelend van je vriendin. Kunnen ze het kindje wel houden of is het te erg? Ook voor jou sterkte daarvoor, want het is echt niet leuk om dat van een vriendin mee te maken als iets niet goed is.
Wel fijn dat je de baby zo goed voelt. Heerlijk hè.
Geniet nog maar van je zwangerschap want het is nu snel al begin januari...
Ik hoop dat je je je snel iets beter gaat voelen!!!

Dikke knuffel...

Helaas Dittie, het kindje van onze vriendin is al ter wereld gekomen en begraven. Het kindje was een volmaakt meisje met alles erop en eraan. Ze vloeide vanaf het begin van de zwschap met echt eng grote hoeveelheden; haar moederkoek was niet goed. Maar het kindje heeft nog zolang gevochten.. maar het heeft helaas niet mogen baten.

Voor wat mij betreft probeer ik het vruchtwaterverhaal af te sluiten; anders blijf ik er heftig mee bezig en blijf ik dippen. Ik ken mezelf...

Liefs
Sunny

Hoi Sunny,

Zo zie je maar dat het niet altijd vanzelf sprekend goed gaat, al hopen we dat wel altijd! Ik wilde je even heel veel sterkte wensen en ook voor je vriendin! Ik hoop dat het bij jou allemaal goed gaat komen en dat je je rust vindt, want dat is voor jezelf en voor de baby het beste. Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst in warmwater zwembad gezwommen, 32 graden, dat was echt goed voor de ontspanning. Of doe je al aan yoga of iets dergelijks?

Liefs Janne van Krukel!

Terug
Bovenaan