Gynaecoloog

<p>Hoi mama's </p><p>Wij wensen heel graag een tweede kindje. We zijn al even bezig maar helaas nog niet gelukt. Omdat mijn cyclus vanaf mei is veranderd (naar een hele lange cyclus) ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog en daar zijn we gister geweest. </p><p>Ik heb de laatste maanden ook geen eisprong kunnen meten. Nu heb ik vorige week (dat zul je altijd zien) dus wel een eisprong gemeten! We waren helemaal blij en hebben er dan ook flink op los geklust om het maar zo te zeggen haha.?</p><p>Nu had ik dus gister een inwendige echo gehad om de eierstokken te bekijken. Zag er gelukkig allemaal goed uit. </p><p>Maar nu zit ik een beetje met een zorg. Stel dat het nou vorige week gelukt is... kan zo'n echo apparaat dan kwaad  kan dat een prille zwangerschap dan afbreken? Misschien is het een domme vraag maar vraag het me toch af.. omdat ook het embryo nog niet in de baarmoeder zit toch? </p><p> </p><p>Sorry voor het lange verhaal ?</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Hoi ik geloof niet dat dat kwaad kan in september hadden wij ook een inwendige echo om te kijken of er eitjes groeide en toen zei ik wel dat ik positief getest had dag ervoor ze hebben toen wel voorzichtig gekeken en bij sommige ziekenhuizen doen ze bij de eerst echo ook inwendig als je  nog kort zwanger bent dan kunnen ze vroeger zien dan uitwendig 

Geen zorgen. Een inwendige echo kan geen kwaad. Tijdens de zwangerschap krijg je ook regelmatig inwendige echo's om de baby fe bekijken of om bijvoorbeeld de baarmoedermond op te meten. Het apparaat komt ook niet zo ver. Daarnaast wordt bij een zwangerschap de baarmoedermond altijd afgesloten dmv een slijmprop wat de baby extra beschermd

Dankjewel voor jullie antwoorden. 
Sorry jullie zullen me wel een gekkie vinden dat ik dit vraag haha.  Maar ik maakte me daar gewoon zorgen over ☺
Nu is het afwachten en hopen dat we volgende week een positieve test hebben. 
Nogmaals bedankt! 
Liefs.  

Terug
Bovenaan