gynaecoloog?

Hallo Lore,

Volgens mij ligt dat helemaal aan het verloop van je zwangerschap òf en hoe vaak je naar de gynaecoloog moet/mag.
Sommige zwangere vrouwen zien nooit een gyn. en blijven gewoon tot en met de bevalling bij de verloskundige.
Anderen gaan in de loop van de zwangerschap naar de gyn. omdat er iets niet goed is en dan hangt het van de aard van je 'kwaal' af hoe vaak je daar naar toe moet.
En sommigen zijn vanaf het begin van de zwangerschap bij de gyn., en dat kan om verschillende redenen zijn.
Bij mijn vorige zwangerschap (ik heb een zoontje van 10 maanden), kwam ik bij de gyn toen ik 35 weken zwanger was omdat ik zwangerschapssuiker en zwangerschapsvergiftiging had. Toen moest ik elke week terug komen, tot bij 38 weken de bevalling werd ingeleid.
Vanwege deze 'voorgeschiedenis' ben ik nu vanaf het begin bij de gyn. Ik ben nu ongeveer 9 weken zwanger (beetje raar verhaal maar ik ben waarschijnlijk veel minder lang zwanger dan we aanvankelijk dachten) en ben al 3 keer bij de gyn. geweest om echo's te laten maken. Over 2-en-een-halve week mag ik weer, maar als dan alles goed lijkt, verwacht ik dat ik maar 1 keer per maand ofzo hoef te komen.....

Zo, wat 'n verhaal hè, maar misschien heb je er wat aan.

groet'n
Marleen
 
Hoi Hoi,

Ik zit ook bij een gyneacoloog.

Tot week 24 om de 4 weken
Tot week 30 om de 3 weken
Tot week 36 om de 2 weken
En vervolgend elke week

Je krijgt ook elke keer als je daar komt een korte echo om te kijken hoe ze/hij ligt
Je krijgt elke keer de harttoon te horen of deze correct is.

Verder doen ze  eigenlijk alleen de standaard dingen.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Nicolle
34 weken  
 
Terug
Bovenaan