Gynaecoloog

Hallo allemaal,

Ben net terug van een paar daagjes Giethoorn, wat een mooi plaatsje zeg. Je hoeft eigenlijk maar even weg te zijn, wil je dat vakantiegevoel krijgen. Heerlijk tot rust gekomen.
Nog 1 nachtje slapen en dan mag ik voor de eerste keer naar de gynaecoloog. Spannend! In de verwijsbrief stond dat de ha, behalve mijn overgewicht dan, geen aanwijzingen kan vinden. Ik lees daar hier op het forum eigenlijk nooit over dat iemand door overgewicht moeilijker zwanger kan raken? Wie van jullie kampt hier ook mee? Ik ben al geruime tijd bij de diëtiste, dus ik ben ook al behoorlijk wat afgevallen (15 kilo), maar misschien ligt het bij mij inderdaad aan mijn overgewicht.
Ik laat jullie morgen meteen horen hoe het bij de gynaecoloog was.

Liefs Claudine

Hoi Claudine,

Spannend hoor, morgen!! Fijn dat er ff naar gekeken word he? Ik heb wel eens gelezen dat er meiden zijn die pco hebben en daar hoort ook overgewicht bij en overbeharing volgens mij...maar dit gaat gepaart met het niet hebben van een eisprong, ik weet niet of dat bij jou ook van toepassing is?

Succes morgen!

Liefs moi xxxx

Hoi Claudine,

Ik ken iemand die ook eerst af moest vallen omdat ze niet zwanger raakte door overgewicht. Maarja dat zegt volgens mij ook niet alles want als je naar die Amerikaanse vrouwen bij bevallingsverhalen (Yorin) kijkt dan is het voor hun ook geen probleem terwijl ze vaak erg veel overgewicht hebben. Volgens mij is de een er gevoeliger voor dan de ander. Ik denk dat het voor jou zowiezo fijn is om af te vallen omdat je straks dan veel vitaler bent tijdens de zwangerschap en als moeder. Ik moet momenteel een kilootje of 7 kwijt dus ik doe ook hard mijn best. Ik ben wel benieuwd naar het dieet wat jij volg. Sport je er ook bij?

gr.Inge

Hallo Claudine,

Misschien is het wel zo dat je jezelf dan prettiger voelt of zo als je iets minder weegt maar ik geloof niet dat je door overgewicht moeilijker zwanger kunt raken. Mijn zus is namelijk zwanger geraakt toen zij behoorlijk overgewicht had. Zij heeft na haar zwangerschap een maagbandje laten plaatsen en is daardoor 45 kg. afgevallen. Ik wil hiermee zeggen dat overgewicht niet altijd een probleem hoeft te zijn.

Groetjes en sterkte!

Terug
Bovenaan