Gynaecoloog

Hoi meiden

Vanmorgen moest ik op nacontrole bij de gyn.

Bij inwendig (echo) onderzoek bleek dat er nog wat "resten'' in mijn baarmoeder zitten. Hij hoopt dat het menstruatie is en dat het er dus vanzelf uitgaat, maar het kan ook nog een stuk nageboorte zijn. Als er binnen 2 weken niks gebeurt moet het dmv curretage weg worden gehaald :-(
Ik vloei nog wel steeds een heel klein beetje oud bloed, maar ben nog steeds niet ongesteld geweest. Heb dus de hoop dat mijn menstruatie snel gaat komen. Had nooit gedacht dat ik me kon verheugen op ongesteld worden! Alles beter als inwendig de boel schoonmaken. Gelukkig zou dat wel onder narcose gebeuren maar lijkt me geen pretje.
Iemand ervaring?

lfs Esther

Hoi Esther,

tot mijn spijt veel ervaring met curretage (4X) ik vond het erg mee vallen. Op de narcose sliep ik heerlijk en nadien weinig klachten; vergelijkbaar met menstruatiepijn. maar ook dit is met wat paracetamol prima te doen.
emotioneel had ik er meer last van omdat het iedere keer een miskraam was.

Ik hoop dat de"resten"vanzelf los komen en wens je veel succes
liefs Froukje

Hoi Esther!

Hoop voor je dat het idd een aankomende menstruatie is en dat die netjes binnen 2 weken komt.
Heb zelf geen ervaring.

@Froukje, jeetje meid wat heftig 4x een curettage.
Kan me voorstellen dat dat er psychisch flink inhakt!
Wat fijn dat je dan nu een gezonde zoon hebt!!!

Liefs Danielle

Hey Esther,

Wat vervelend voor je!
Maar de kans is groot dat het er nog af komt. Ik had precies hetzelfde en 2 weken later was mijn baarmoeder schoon.
Hoop het in ieder geval wel voor je! Denk je dat je klaar bent met dat lichamelijk geneuzel, krijg je dit weer.

Helaas heb ik ook de ervaring met een curettage i.v.m. achter gebleven resten na een miskraam. Dit viel reuze mee alleen zoals Froukje zegt emotioneel was het zwaar. Maar medisch gezien heb ik nergens last van gehad, ook geen pijn naderhand, maar denk dat dit bij iedereen anders kan zijn.

Hoop dat het niet nodig is, in ieder geval sterkte ermee!!

@Froukje, 4 keer.. pffff ik vond 1 keer al zwaar heftig. Knap dat je het toch iedere keer weer aangedurfd hebt! Inderdaad heel fijn dat je nu een gezonde zoon hebt!

Liefs Kim

Hoi Esther,

Ik heb ook een curretage gehad.
Onder algehele narcose.
Ik heb nergens last van gehad.
Ook geen medicijnen geslikt.
Het was mij heel erg meegevallen.

Achteraf bleek het een mola zwangerschap te zijn.

Succes.

Gr Marsha

Hopen dat je idd snel ongesteld wordt en dat het er dan uit komt, ik heb zelf een keizersnee gehad en ik heb niet veel gevloeid.
In 2 week kan er nog veel gebeuren, curretage lijkt mij geen pretje maar ik heb er geen ervaring mee, gelukkig.
Succes!

vervelend.. hopelijk snel "goed"nieuws... Ik ben zelf van de week ook bij de gyn geweest.. Tot nu toe nog niet ongesteld geworden.. Hij vertelde mij dat dit zo tot 3mnd na de bevalling kan duren...

Sterkte.. hopelijk hoeft het niet!

Dikke kus

Terug
Bovenaan