Gyneacoloog zegt geen hartje te zien

<p>Hai dames,</p><p>Ik ben voor de 2e keer zwanger en heb eigenlijk al vanaf dat ik het wist steeds krampen gehad in mijn buik. Vooral na inspanning was het een stuk erger.</p><p>Vanmorgen was de vk gekomen en deed wat controles: niks aan de hand alleen gevoelige onderbuik maar voor de zekerheid een echo bij de gyn.</p><p>De desbetreffende gyn was mij als patient vergeten en wou eigenlijk weggaan tot ie er op werd geattendeerd dat ie nog een patient had. Meneer was geirriteerd en haalde mij uit de wachtkamer. Ik legde de situatie uit en kreeg vervolgens een vaginale echo.</p><p>We zagen dat het gelukkig gewoon in de baarmoeder was alleen was er geen hartslag. Ik vroeg aan hem of hij goed wou kijken en of het niet nog kan komen. Hij keek nog op een andere methode en gaf aan dat dat niet kan en hij gelijk had. Het vruchtje was 11 mm en 7 weken en aantal dagen volgens zijn berekening.</p><p>Man en ik waren enorm ontdaan en volgende week hebben we een belafspraak om te kijken of de miskraam op gang is gekomen of niet. Ik zelf heb het idee dat hij dus ongelijk heeft en dat het hartje wel degelijk klopt.</p><p>Zijn er meer vrouwen geweest met dezelfde situatie?</p>

Hoeveel weken zou je moeten zijn volgens je eigen berekening? Ik snap dat het heel pijnlijk en verdrietig is, maar een gynaecoloog weet wat hij zou moeten zien. Dat hij geen hartje ziet kloppen zegt denk ik genoeg. Waarom denk jij dat hij ongelijk heeft? Als ik het goed begrijp, dan heeft hij op 2 manieren gekeken en geen hartje gezien. Heel veel sterkte in ieder geval. Het zal sowieso een spannende week worden.

Het lijkt mij niet dat hij een fout heeft gemaakt hoor het blijft een proffesional ook al was hij misschien geïrriteerd. 

En vooral als hij zelf op 2 manieren al had gekeken.. wens je veel sterkt in ieder geval 

Hi,
Wat ontzettend vervelend. Ik heb zelf een missed abortion gehad. Bij 11 weken was het gestopt. Wij dachten of eigenlijk hoopten dat de verloskundige het fout zou hebben. Volgende dag in het ZKH gaven ze ook daar aan dat het niet klopte
Nu ben ik weer zwanger en was ik even vergeten hoe het er ook alweer uit zag een kloppend hartje... die is voor jou duidelijk te zien en valt direct op. Hij en jullie hebben beide niet gezien toch?
Hopelijk was de echo te vroeg en klopt het volgende week wel, maar zou uitgaan van het ergste. Sterkte!

Terug
Bovenaan