Gyneacoloog

Hoi meiden,
was net bij de vk op controle. heb vorige week gehoord dat ik in t zkh moet bevallen ivm streptokokken bacterie die ik dus bij me draag.
ik heb opeens helemaal geen zin meer in de bevalling. had er eerder wel zin in en keek er naar uit omdat ik graag thuis wilde bevallen maar dat kan nu dus niet.
ook begrijp ik dat waarschijnlijk de bevalling niet wordt gedaan door de vk omdat het nu medisch is geworden en dat het ervan afhangt welke arts-assistent ik tref of de vk er een aandeel in kan hebben. volgens vk willen de meeste arts-assistenten de bevalling zelf doen. en als ik niet genoeg doses antibiotica binnnen krijg voordat kindje is geboren moet t kindje 48 uur blijven en anders misschien een dag ter observatie. ik voel me opeens zo down, zit echt te huilen. terwijl het natuurlijk allemaal nogal meevalt en er eigenlijk niks aan de hand is. maar ben er gewoon helemaal van slag van.
heb donderdag afspraak bij de gyneacoloog, ook helemaal geen zin in.
Nou ja het zullen de hormonen wel zijn.
ik moest t even kwijt.

liefs,
M

Volgens mij kan je gewoon aangeven dat je wil dat je VK de bevalling doet, ik zou dat sowieso bespreken! In het ziekenhuis bevallen wil niet zeggen dat je per definitie alles uit handen moet geven... Tenzij je helemaal overgeleverd bent door complicaties zoals ik ;-) maar dat lijkt me niet in jouw geval....

Gewoon communiceren meis en je vooral niet onnodig zorgen maken!

Hoi hoi,

ook ik zag vorig jaar heel erg op tegen bevallen in het ziekenhuis, zeker nadat ik daar een keertje naar een voorlichtingsavond geweest was. Had echter geen keus, net als jij, dus dan moet je er het beste van maken.
Wat mij toen heel erg geholpen heeft is een kijkje te nemen op de verlosafdeling. Ik heb daar een week of 3 van tevoren een rondleiding gehad en vond dat heel erg prettig. Alles al een keertje zien maar ook mijn vragen die beantwoord werden (dat weten ze daar vaak beter dan een gyn.) Ik ben trouwens mijn hele zwangerschap door een gynaecoloog begeleid maar de bevalling is grotendeels (het werd uiteindelijk een keizersnee) door verloskundigen van het ziekenhuis begeleid, dat is bij ons de normale gang van zaken. Weliswaar onder supervisie van de gyn, maar daar had je bij ons weinig mee te maken.
Kijk dus eens of het mogelijk is een kijkje te nemen, misschien morgen na je afspraak gewoon die kant op lopen en kijken of ze even tijd voor je hebben.

Succes met je afspraak en hoop dat "je er weer zin in krijgt"!

Natasja

Dankjewel. Dat is een goede tip om er eens een kijkje te gaan nemen. ik denk dat dat wel scheelt voor me.
ik krijg er vast wel weer "zin" in hoor maar t zijn denk ik ook de hormonen en het besef dat ik t doorwerken best wel zwaar vind eigenlijk.
Ik wil zo graag sterk blijven maar besef dat ik geen superkrachten heb dus ook echt wel last krijg van die laatste loodjes.Ik roep zo snel van o ja het gaat helemaal prima, nergens last van.
maar zal moeten accepteren dat dat niet zo is.

groetjes,
M

Dankjewel. Dat is een goede tip om er eens een kijkje te gaan nemen. ik denk dat dat wel scheelt voor me.
ik krijg er vast wel weer "zin" in hoor maar t zijn denk ik ook de hormonen en het besef dat ik t doorwerken best wel zwaar vind eigenlijk.
Ik wil zo graag sterk blijven maar besef dat ik geen superkrachten heb dus ook echt wel last krijg van die laatste loodjes.Ik roep zo snel van o ja het gaat helemaal prima, nergens last van.
maar zal moeten accepteren dat dat niet zo is.

groetjes,
M

Grinnnn, dat is wel herkenbaar, die superkrachten. Die heb ik ook (nou ja, dat meen ik dan) En ja, accepteren is heel moeilijk. Helpt hier een beetje om te denken dat ik het niet alleen voor mezelf doe.
En ik word hier vanzelf terug gefloten door mn lichaam (en mn man en gynaecoloog, hi hi)

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan