Gyneacoloog

Hallo,

net een heel verhaal....alles weg. GRR.

Ik lees al een tijd mee en post wel eens wat op het forum over zwanger worden. Sinds kort vind ik mezelf behoren tot de categorie ' Als het langer duurt', maar als ik dan die verhalen allemaal lees duurt het bij mij nog helemaal niet lang en schaam ik me bijna over het feit dat ik het wel lang vind duren.
Ik ben 32 jaar en moeder van een zoontje van 16 maanden. We willen graag een tweede en zijn daar nu een halfjaar voor bezig. Tot nog toe zonder resultaat, alleen weet ik zo goed als zeker dat het 2 keer wel gelukt is, maar voor de positieve test al mis ging.
Van de week heb ik dit alles bij mijn huisarts gemeld en ik kreeg 'zomaar' meteen een doorverwijzing naar de gyneacoloog (gezien mijn leeftijd en het feit dat ik al zwanger ben geweest).

Maar nu de onzekerheid natuurlijk. Ik heb geen idee hoe het dan allemaal gaat. Ga je meteen de medische molen in, zijn er eerst gesprekken. Ik heb het gevoel dat ik daar helemaal geen 'recht' op heb, omdat het bij ons nog geen jaaaaren duurt en we bovendien al een prachtzoon hebben.
Wat een gedoe...
Iemand ervaring?

Hoi Ellis,

Ga je nu niet schuldig voelen, omdat het bij anderen langer duurt en dat jij al een prachtzoon hebt.

Ik snap heel goed dat je nog een 2e kindje wilt.

Bij de gyn. is er altijd eerst een gesprek en dan is het aan jullie wat je ermee wilt doen.

Er kunnen onderzoeken komen, maar daar beslis altijd nog zelf over. Als je besluit onderzoeken te laten doen en alles blijkt goed te zijn, dan adviseren ze je vaak om het toch op de natuurlijke manier te blijven proberen, omdat je dan toch meer kans hebt.

Onderzoeken kunnen geen kwaad en dan weet je ook waar je aan toe bent. Aangezien je wel al een mooi kindje hebt, denk ik niet dat er iets aan de hand is.

Zwanger worden is niet altijd eenvoudig en heeft soms wat langer de tijd nodig. Het moet allemaal precies in elkaar passen.

Het is en blijft een wonder om een kindje op de wereld te zetten, het hele proces, zwanger worden, zwanger blijven en een gezond kindje op de wereld te zetten.

Ga naar de gyn. en ga op je gevoel af.

Succes!

Groetjes San

Hallo Ellis,

Kan me voorstellen dat je een halfjaar al lang vindt hoor. Iedereen kijkt toch naar zijn eigen situatie.

Ik ben 33 jaar (bijna 34) en moeder van Tim (3 jaar). Direct na zijn geboorte wilde ik al een nummer 2. Helaas. Nu 3 jaar verder en nog steeds elke maand balen!

Ik ben zelf pas na 1,5 jaar naar de huisarts gegaan en daarna (na gesprek met gyn) diverse onderzoeken gehad. Bleek niks mis!

Na 2 jaar wachten kon ik met IUI beginnen. Daarvoor niet, omdat de kans op 'gewoon' zwanger worden groter is dan met IUI. Via IUI 1 en 5 zwanger geworden, maar helaas 2 keer miskraam gehad. Volgende maand laatste IUI.

In deze jaren zijn er zoveel zwangerschappen geweest, dat het steeds moeilijker wordt. Gelukkig weet mijn omgeving ervan. Geen vragen waar de 2e blijft!

Ik wens je heel veel succes!

Ik vind het zelf heel fijn om hier steeds te lezen dat je niet de enige bent.

Groetjes,
Anita

Wij hebben een dochtertje van bijna 4 en nu al bijna 3 jaar bezig voor kindje 2, ik heb al 6 iuis gehad en 1 icsi nu bezig met icsi/ivf 2. Bij ons is er niets aan de hand, ons 1e kindje in ronde 2 raak. Voor zover ik weet nooit een miskraam gehad.

Je moet het allemaal maar op je af laten komen en niet teveel nadenken over van alles, je rolt er zoooo langzaam in dat het nu als een hele berg eruit ziet, maar uiteindelijk stapje bij stapje teleksn bergjes zijn.

Succes.

Beste Ellis,

Wat vervelend dat het niet wil lukken. Gemiddeld duurt het 1/2 tot 1 jaar voor je zwanger wordt en tot die tijd hoef je je niet ongerust te maken. Er zijn natuurlijk mensen die er nog veel langer over doen zwanger te worden, maar dat betekend niet dat jij geen recht hebt op een doorverwijzing.

Ik heb zelf een dochter van 3 en toen zij 1 was kwam de wens voor een 2e. Na 9 maanden ook een doorverwijzing gekregen bij de huisarts en toen bleek ik ineens zwanger. Daarop volgde 2 miskramen. Toen alsnog mijn doorverwijzing gebruikt en bij de gynaecoloog terecht gekomen.
Wij kregen eerst een intake, een waslijst aan vragen. Daarna het gesprek met de gyn en direct bloed prikken voor onderzoek. Volgens mij ook een echo. Onze gyn had een soort lijstje met dingen die ze stap voor stap gingen doen. Daarna is het sperma van mijn man getest en vervolgens zou ik een onderzoek krijgen van mijn baarmoeder en eileiders, ben even de naam kwijt.
Dat onderzoek heb ik nooit gehad omdat ik (weer) zwanger was. Na ruim 18 weken zwangerschap bleek onze zoon door onbekende oorzaak te zijn overleden. Daarna hebben mijn man en ik een uitgebreide DNA test gehad, waarin alles in orde bleek. (Na 3 miskramen heb je recht op extra onderzoek).

Inmiddels ben ik bijna 31 weken zwanger van deze kleine spruit.

Veel succes en ik hoop dat je snel terecht kan in het ziekenhuis.

groeten,
Dominique

Niets om je voor te schamen toch, dat je al bent doorverwezen!
Als je graag een kindje wilt is elke maand wachten er 1 te veel! Bovendien, als er geen aanleiding toe was, had de huisarts echt nog geen doorverwijzing gegeven!

Ik ben nu een paar maanden bezig met 'de molen'. De eerste keer kregen we veel vragen bij de gyn en ook alvast een klein onderzoekje om te kijken of er op het eerste gezicht al wat niet in orde leek. Alles was goed, de levering van mijn vriend was ook boven gemiddeld.
Daarna moest ik een temperatuurcurve bijhouden en op bepaalde dagen bloed laten prikken.
De tweede afspraak kreeg ik een inwendige echo om te kijken of je baarmoederwand er goed uitziet en of je eileiders er goed uitzien.

De volgende keer moet ik op mijn eerste cyclusdag bellen voor een HSG. Een baarmoederfoto waarbij ze contrastvloeistof naar binnen spuiten om de vorm van mijn baarmoeder te bepalen en te kjijken of mijn eileiders open zijn. Hier kunnen ze ook zien of ik wellicht vleesbomen oid in mijn baarmoeder heb zitten.
Hoe dit gaat weet ik niet, waarschijnlijk kan ik komende dinsdag bellen voor een afspraak!

Succes met zwanger worden!

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan