Gyneacoloog

Hallo allemaal.
Vrijdag bij de VK op controle geweest en de baby (ben nu 38 weken) is nog niet ingedaald.

Nu moet ik morgen ochtend voor een check naar de gyneacoloog.
Ik weet niet wat ze gaan doen of controleren maar de vk zei dat ik me niet druk hoefde te maken en dat dit door hun bij iedereen die 38 weken is en de baby nog niet is ingedaald een afspraak wordt gemaakt.

Is iemand ook doorgestuurd naar een gyneacoloog?
Wat kan ik verwachten.
Ben een klein beetje ongerust over dit, misschien onnodig.
Voel me af en toe toch al apart omdat ik eigenlijk nergens last van heb zoals de gebruikelijke klachten van zwangerschap.
( misselijk, nesteldrang, rare eetgewoontes).

Misschien kunnen jullie me gerust stellen.

Liefs Lisa

Het zal wel een protocol zijn waar ze aan moeten voldoen, niet iets dat met jouw te maken heeft.

Volgens mij dalen sommige baby's pas tijdens de bevalling in, dus maak je geen zorgen. En een van m'n collega's vertelde laatst dat in week 39 hun baby weer omhoog was gekomen terwijl hij al een hele tijd ingedaald lag. Een paar dagen later werd hij geboren zonder problemen.

Heb vertrouwen en schrijf alle vragen op die je wilt stellen. Laat het niet gebeuren dat iemand je bang maakt. Jouw lijf is gemaakt om een kind geboren te laten worden en je baby is gemaakt om geboren te worden.

Succes!

Ben het met Vinka eens. Bij mij was de baby wel al rond 34 weken bezig met indalen, maar echt ingedaald was hij met bijna 39 weken pas. Dan bedoel ik dat hij echt vast ligt dus. Heeft je baby wel al een begin gemaakt met indalen dan? Zou betekenen dat overal ook hierover de protocollen weer anders zijn dan...
Ze zullen voor de zekerheid wel willen weten of je bekken ruim genoeg is voor de geboorte, wat op zich wel goed is natuurlijk. En als je bekken ruim genoeg is inderdaad niet al te veel zorgen om maken. Mocht de bevalling beginnen terwijl de baby nog niet goed is ingedaald dan is het belangrijk dat je meteen gaat liggen als je vliezen zouden breken, verder is er dan niks aan de hand want inderdaad zijn er genoeg baby's die tijdens de bevalling pas indalen!

Hoi LIsa

Volgens mij niets om je druk over te maken. ik ben 39,4 weken en ze is ook niet ingedaald. Ligt wel in de buurt maar niet vast..... en eigenlijk maken ze daar niet echt heel druk om.
Ik denk hewoon wat zekerheid voor de verloskundige

En een extra controle is nooit weg hoor

Ik heb dat ook gehad bij de 1e, ze kijken dan of het hoofdje wel door je bekken zou kunnen.
Of er geen andere reden is dat het hoofd niet ingedaald is zeg maar.
Bij mij was er gewoon niks aan de hand, mijn zoon daalde in na het breken van de vliezen. Hij was gewoon eigenwijs.
Je krijgt een echo en dan meten ze alles nog eens na, zou het vooral zien als een mogelijkheid nog even te kijken naar je kind!!! (wij hadden die echo met 36 weken al, is een normale procedure maak je maar niet al teveel zorgen)

Ben bij de gyneacoloog geweest en die heeft gevoeld en gekeken en als nu mijn vliezen breken moet ik gaan liggen en contact opnemen met de Vk die moet dan beslissen of ik thuis of in het zieknhuis mag bevallen.
Omdat ik graag thuis wil bevallen is deze extra controle waarschijnlijk gedaan.
Moet vanmiddag naar de vk en zal daar ook nog wel willen bespreken wat het beste is om te doen.

Voel me verder wel goed en de baby zag er ook goed uit op de echo al zie je natuurlijk bijna niks meer we hebben de contouren van het hoofdje gezien en de ruggengraat maar ook het hartje zien kloppen.

Terug
Bovenaan