Hèèè, hij slaapt...

Pffft, vor het eerst sinds zijn geboorte slaapt Joey buiten zijn draagzak in zijn eigen bedje, voor de fles van half 8. Ik heb wel bijna een uur de 'slaapmethode' (5 min..strelen, 5min. weg, etc) moeten uitproberen, maar het is me dan toch uiteindelijk gelukt! Jippie!!
Ik hoop wel dat het morgen sneller gaat, maar zolang ik maar consequent blijf zal dat wel.
Joey is tussen vier en half 8 altijd erg aan het vechten geweest tegen zijn slaap en heb hem daarom heel lang op dit tijdstip in de draagzak gehad, waarin ik hem als hij sliep weglegde en hij gewoon door bleef slapen, maar de laatste tijd werd hij steeds vaker wakker en de laatste keer (vrijdag) kwam hij er helemaal zwetend uit, dus die draagzak moest weg. Ik ga nu een paar dagen deze slaapmethode uitprberen en hoop dat hij op deze manier toch lekker in slaap komt en hij ook niet meer zichzelf zo in de weg zit.
Iemand ervaring met deze 'slaapmethode'?

Hoi hoi,

Lekker dat je mannetje slaapt. Prima methode lijkt me, als hij er goed op reageert. Senne slaapt ook heerlijk in de draagzak, maar ook zij wordt wakker als ik haar in bed probeer te leggen. Ik zelf heb gemerkt dat Senne juist niet in slaap valt als ik steeds de kamer op kom, dus wij laten haar nu een paar minuutjes huilen. In het begin duurde dat best lang, maar nu huilt ze vaak helemaal niet meer en gaat vrolijk wakker het bed in en lekker slapen. Ik denk dat je vooral op je eigen gevoel en de reacties van je kind af moet gaan. En als hij lekker slaapt als jij hem af en toe komt troosten, super toch?!

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

Terug
Bovenaan