hè??? hoe werkt zo'n 1-2-3 speen nou (difrax) HELP!

Nou ik wilde dus heel enthousiast mjn spenen gaan vervangen van mijn difrax flessen.
Momenteel gebruik ik maat S maar omdat ik Johannes broodpitmeel door de voeding doe krijgt onze kerel het laatste beetje niet meer uit de fles omdat de voeding dan te dik is geworden

maarnu.... hoe zit dat me die standen???
Ik vond het onderstaade op www.difrax.nl

1,2,3 Doseerspeen: Voor melk en pap, vanaf 0 maanden (art.690). Let op: niet de fles maar de speen dient gedraaid te worden. Draai de flessenring los, zet de speen op de goede stand en draai de ring weer vast. Zet een krasje midden boven op de ring om gemakkelijker de juiste stand te vinden in het vervolg.
maarja.....de speen dient gedsraait te worden??  hoe weet ik dat ie op de juiste stand is gedraaid? en wat bepaald de juiste stand van de ring?? een ring is toch rond dus er zit toch geen begin of einde aan?

hoe kan ik nou zien op welke stand de speen staat? ik trek hem gewoon door de flessenring maar dan ontgaat het me volledig...

kunnen jullie me helpen?
xxx Snoopy

hey snoopy,wij gebruiken ook de 3 standen speen ook ivm jbpmeel,wat jij schrijft over de wijze wat difrax zegt,zou kunnen maar wij hadden ook zoiets v als je de speen door de ring hebt en m erop draait dan weet je van te voren toch niet waar die vastdraaid?...

dus wij gebruiken m zo en kijken gewoon na de steepjes op de speen,wanneer die na dr neus wijzen dan heb je die stand(volg je t nog?)

mn man doet t nog iets slimmer,hij zegt heeft ze het streepje(de opening vd speen)horizontaal in dr mond is dat de langzame stand en het streepje verticaal geeft de grootste hoeveelheid melk door.

een heel verhaal ik hoop dat je het nog volgt..succes groetjes

het verhaal klinkt idnerdaad heel ingewikkeld. Voor Merel heb ik een 3 standen speen van de etos. Inderdaad ze krijgt anders met geen mogelijkheid het JBPM eruit.
Hoeveel gaatjes de speen anders ook heeft het is net of die zooi niet door een klein gaatje past.
Een 3 standen speen heeft maar een gat en dat werkt bij haar dus wel.
Ik heb hem eigelijk altijd op stand een. alleen als ze heel erg zit te mieren of met rijstebloem erdoorheen wil ik weleens op stnad twee geven.
Wat mij is verteld is dat stand (getallen op de speen) die naar de neus wijst dat is de stand waarop de speen dan staat.
Kun je ook zien als je zelf ik de speen knijpt op die stand dat stan een een streepje is stand twee een wat bredere streep en stand 3 een groot rond gat.

Wat ik dus doe ik draai de fles wel zelfs als ze de speen in haar mond heeft.
Misschien heeft de etos een ander systeem maar als ik het verhaal van jou lees meot je dus iedere keer als je van stand wil veranderen de hele fles uitelkaar halen. kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
Dan kun je net zo geod iedere keer 3 verschillende spenen gebruiken.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Hoi Snoopy,
je hebt waarschijnlijk zo'n S-fles of Optifles van Difrax. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je deze fles in de juiste houding geeft. De schroefdop draait altijd op dezelfde manier vast, dus wat ik heb gedaan: ik heb een krasje gekerfd in de schroefdop, daar waar het juiste streepje (dus bijv.  stand 1) van de speen moet komen. Het streepje of streepjes van de juiste stand moet idd bovenop komen en naar de neus wijzen. Als je dus stand 2 wilt geven moet je inderdaad de speen uit de dop halen en er opnieuw op de juiste manier in doen (als je dus zo'n "kromme" fles hebt).
Beetje moeilijk uitleggen zo maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Mariska

hallo snoopy

mijn zoontje krijgt ook nutriton en ik heb ook een difrax fles maar dan een speciale het is een hele dikke met grotere spenen je hebt er ook 3 standen spenen voor maar die vond ik niet fijn en nu gebruik ik een S en dit werkt prima hij doet er ongeveer een kwartier tot 20 minuten over.

succes

groetjes chantal

Hoi hoi,

Wij hebben Sven ook een tijdje jhbpmeel gegeven. Wat wij deden was tussendoor een paar keer schudden met de fles waardoor de pitjes gelijkmatig door de melk blijven gaan. Anders gaan ze bovenop drijven en heb je op het laatst idd een dikke smurrie.
Ik heb ook even de flessen van Difrax gehad maar ik vond die spenen (ook de 1,2,3 speen) echt waardeloos. Bij Sven liep de melk elke keer langs zijn mond of hij kon het niet gedoseerd krijgen, welke speen ik ook gebruikte.
Ik heb nu de Bfree fles en die is echt super.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Ik heb gisteren voor het eerst zo'n speen gebruikt (ik had hem al ff maar wist ook niet hoe te gebruiken, maar mijn moeder (??) heeft me dat ff uitgelegd..hihi). En normaal gesproken doet ze over die laatste papfles zo 15 minuten en was ie binnen 5 minuten op en haar hele pyama zeiknat!!! Dat ging goed dus NOT!!!! Ga vanavond eerst maar eens met standje 1 proberen en anders gewoon een andere speen... Was er niet erg blij mee want madam was gelijk klaar wakker en moest eerst een uurtje met mama spelen. Terwijl ze normaal gesproken na de fles helemaal moe is..

hihi vond het wel gezelli hoor dan maar een ander keertje stofzuigen....

groetjes
Ilone

ik denk inderdaad dat die beschrijving voor een s vorm fles is.
ik kan geen goede 3 standenspeen vinden. die van de kruitvat gaat te snel, die van de avent past niet in mijn flessen en die van bibi gaat ook te snel. madam die stikt er in. de difraxspeen hoor ik hier dus ook al geen goed verhaal over dus dat hoef ik ook niet te proberen. pfff dan maar blijven klieren met verschillende spenen.

Terug
Bovenaan