Hèhè

Lieve dames,

Heeeel lang niet actief geweest, slechts zo af en toe een beetje gelezen.

We hebben een pittige tijd achter de rug, met mooie momenten maar ook heel wat wanhopige momenten.

Vera is zo'n 2 weken na de bevalling steeds meer gaan huilen en huilde op een gegeven moment zo'n 6-8 uur per dag, iedere dag. Een huilbaby dus. Daardoor had ook Warren het heel moeilijk, het is lastig je zusje leuk vinden als ze zoveel huilt en als je ouders daardoor heeeel moe zijn. Daarnaast heeft Vera nog steeds spruw, vanaf dat ze 3 weken oud is. Geen enkel medicijn helpt (als ze 4 maanden is mogen we Daktarin gel gaan proberen, we duen dat dit wél aanslaat). Hierdoor drinkt ze nog steeds niet uit de fles. En ik 'mag' as maandag weer aan het werk.

Gelukkig gaat het nu sinds een week of 3 heel goed.
We zijn met Vera heel strak aan het 'Ria Blommen'geslagen. Dit hield in dat we een extreem strak schema hebben ingevoerd en geen kraamvisite en geen uitstapjes. Na een week of 2 begon dit inderdaad vruchten af te werpen, het huilen nam af. Maar toen deze rust kwam begon Warren echt aandacht op te eisen en was hij heel verdrietig, boos, gefrustreerd en aanhankelijk tegelijk.
Dus hadden we onder andere nachten waarin we 6-7 keer wakker werden; 3x om Vera te voeden en de andere keren om Warren te troosten.
Maar langzaamaan begon er rust te komen. Vera kon steeds beter met prikkels omgaan en door de vastigheid en het inbakeren sliep ze steeds beter. En ook Warren werd daardoor steeds rustiger en kan nu beter met zijn emoties omgaan.

Als ik nu -zoals vanavond- geniet van mijn 2 prachtige kinderen samen in bad of tegen me aan op de bank kan ik me bijna niet meer voor stellen dat mijn man en ik een maand geleden elkaar nog afwisselden om 'huildiensten' te draaien.

En wat een fantastisch meisje is Vera inmiddels, nèt 3 maanden en ze draait al van rug naar buik, groeit als kool en is kerngezond. Babyzwemmen vandaag voor het eerst vond ze ge-wel-dig!
En Warren is zo'n waanzinnig lieve broer!

Zo, moest ik even kwijt..

Veel liefs!
Evje

Oh lieve evje, wat een verhaal zeg. Jeetje....
Gelukkig nu weer rust in de tent en goed dat je je aan dat strakke schema hebt gehouden!

Stan heeft bij geboorte ook spruw gekregen, en ik heb echter na twee weken al die gel van daktarin mogen gebruiken. Wel helft van minimale dosering en maar een paar keer per dag. Binnen drie dagen was het weg. Snap niet dat je doc vera hier zolang mee laat lopen..... Arm kind. Kan ze echt veel last van hebben.

Super dat jullie zo genieten van jullie kindjes!!!

Ik begin december ook hoop ik (ga ervan uit)

Liefs

Fijn inderdaad, dat de rust weer is teruggekeerd!!

Sterkte als je maandag weer gaat werken! Ik heb net mijn verlof aangevraagd :), ga, als alles goed gaat, 4 weken van te voren, op 7 januari met verlof.

Liefs Marit

pffff das heftig zeg!
Wij hebben het geluk dat Peter heel erg makkelijk is. Das voor ons fijn maar zeker ook voor Karlijn, die hierdoor nog steeds wel haar aandacht kan krijgen. Zeker nu hij niet meer elke 2 uur voeding wil. Helaas hebben wij ook een spruw probleem. Alhoewel het al wel een heel stuk beter gaat maar nog steeds niet helemaal over.

Zie je er tegenop om weer te gaan werken? Mijn verlof zit er 3 september op maar heb dan nog vakantie tot 17 september. Ik zie er heel erg tegeop om weer te gaan werken. Ik ben nu 2 keer 's avonds weg geweest zonder Peter en alle 2 de keren gebelt dat ik thuis moest komen omdat hij de fles weigerde dus dat wordt nog wat als ik moet werken.

Geniet lekker van je kinderen, zeker nu het wat beter gaat met Vera!!
Wat knap trouwens dat ze al kan draaien!

Heftig he, ineens je wereld weer op z'n kop. Wat fijn dat jullie de rust weer terug hebben kunnen krijgen, nu lekker genieten van jullie kinderen!
Liefs

Hey meid,

Wat een heftige periode! Fijn voor jullie dat het einde in zicht lijkt. Wel heftig dat jr dan weer moet gaan werken. Maar komt vast wel goed.
Ik ben stiekem ook heel blij met mijn baan in heg onderwijs. Ik mag de zomervakantie bij mijn verlof optellen, dus had als het ware 7 welen extra verlof. Moet 1 dag werken in december en dan is het kerstvakantie... Dat zorgt wel voor hoop rust!
Ben sinds deze week alleen met mijn twee meiden, en is nog wel wennen! Al moet ik zeggen dat het me wel meevalt: ik had erger verwacht...

Liefs,

T

Heftig he...maar gelukkig zit het er weer zo goed als op...
IK weet hoe je je voelt.

Onze dochter deed het de eerste 4 weken super goed en begon toen in een keer met huilen en stopte niet meer!
Ik kan je vertellen er waren dagen bij dat ze 12 uur huilde...nou dat wordt je gek he...
En ook wij hebben nog een kleine rond lopen van bijna 2, nou dat is echt heel heftig.
Bij ons bleek dat ze een ontstoken slokdarm, verborgen reflex en koemelk allergie te zijn.
Na een wek opname kwamen ze er achter.

Ook hier gaat het nu naar een aantal weken weer een stuk beter, alleen met de fle liggen we te stoeien.
Ze drinkt nog heel langzaam en lan g niet de hoeveelheid..maar ach..

Verder is het een enorme lachebek geworden en ze vind alles goed..een heerlijk meisje.
En ik merk dat de 2 zusjes steeds meer op elkaar inspelen en met elkaar liggen te keuvelen..heerlijk!

Terug
Bovenaan