hééél boos worden schadelijk voor baby?

ik betrap mezelf erop de afgelopen dagen dat ik heel snel, héél boos word. ik had gisteravond ruzie met manlief en ik werd wel zo ongelooflijk boos, ik wist niet meer wat ik met mezelf aan moest, stampte naar boven en schreeuwde dat ik hem nog eens zou vermoorden!!! ben toen op bed gaan liggen om rustig te worden en voelde m'n hart zo tekeer gaan dat ik ervan schrok.

vanavond weer een meningsverschil, en ik werd weer ontzettend boos, maar niet zo erg als gisteravond gelukkig. nou hebben we alle irritaties, ruzies en meningsverschillen die we hadden goed uitgesproken vanavond dus dat scheelt weer, maar vraag me toch wel af of het schadelijk is voor de baby als ik zo verschrikkelijk uit mn slof schiet. iemand een idee?

natuurlijk voelt je baby verranderingen.
ben jij heel blij, voelt je baby dat. ben jij verdrietig, merkt je baby dat, ben jij boos, dan merkt je baby dat ook.

maar kan het kwaad?? ze zeggen dat stress (en dus kwaadheid) kwaad kan maar wat voor gevolgen t heeft weet ik niet.
belangrijker vind ik: kan je het voorkomen?
in mn vorige zwangerschappen had mijn man t ook veel te vooduren. ik hem lopen slaan, bijten, schoppen en de ergste scheldwoorden naar hem gegooid. tuurlijk zullen de kids dat gemerkt hebben maar op dat moment denk je daar niet bij na.
moet je je nu schuldig voelen? nee vind ik niet. tis gebeurd en tis niet anders.
probeer tot 10 te tellen of loop anders weg van hem als je merkt dat je kwaad wordt en als je rustig wordt, kom je teurg om te praten.

liefs, do

Hoi,

Ik weet ook dat stress niet goed voor de kleine is en ook kwaadheid maar je kan het niet altijd voorkomen het zijn ook hormonen die een rol spelen. Als er weer een meningsverschil dreigt te hebben gewoon weg lopen is wel een tip die ik je kan geven doe ik zelf ook en merk dan dat de kwaadheid afzakt of met een goede vriendin erover praten helpt mij ook erg.

Succes ermee en rustig aan hoor.

Liefs RH ( maart/april forum )

Hoi,

kom van de juni af ben zelf nu 18 weken en ook erg snel kwaad me vriend heeft het echt zwaar te verduren haha, mja als het gebeurd gebeurd het helaas. lekker ff onder de douche springen werkt ook wel om je tot rust te brengen.

Liefs

Terug
Bovenaan