Héél vroeg wakker zijn, tips graag.

Onze zoon van 20 maanden is met regelmaatk 's-ochtends wakker om 5.30 of om 6.30 en wil daarna echt niet meer slapen. We hebben al geprobeerd hem te laten huilen, fles gegeven en dan weer terug leggen. Niets helpt. Hij slaapt 1 x per dag. Meestal van 11.00 tot 14.00 uur. Doordat hij zo vroeg wakker is red hij 't niet tot na de lunch. Hij gaat ook gewoon tussen 7 uur en half 8 naar bed. Later naar bed doen helpt ook niet. Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties.

Karin
.
 
Nou vind ik 5:30-6:30 niet erg vroeg, maar ja, dat is een kwestie van wat je gewend bent, lijkt me... (mijn oudste was 2 jaar lang rond 6:00 uur paraat, wat we ook deden)

Wat je zou kunnen proberen is wellicht het middagslaapje een beetje in te korten / af te bouwen, te beginnen met een half uurtje.

Mijn oudste mag bijvoorbeeld nu inmiddels nog maximaal 1,5 uur slapen in de middag (terwijl hij er rustig 2-3 kan blijven liggen als hij de kans krijgt), want anders slaapt hij in de nacht erg slecht. Dan is hij gewoon niet moe genoeg.

Ik weet ook niet hoe lang je hebt geprobeerd hem later naar bed te brengen, maar bij ons duurde het ca 14 dagen voordat het een beetje effect begon te krijgen. Hij moest er echt even aan 'wennen' en zijn ritme omgooien. Hij gaat nu om 20:00-20:30 uur naar bed en houdt het nu opeens vol tot 7:00-8:00 uur!

Veel succes ermee!
 
Ik vind half 6 wel echt vroeg. Mijn grens zit op 7 uur. Als ze voor half 7 wakker zijn dan moeten ze in d'r eigen bed blijven liggen en na half 7 mogen ze tussen ons in liggen mara wel stil en met het licht uit.
Ik heb geen tips voor je, maar misschien moet je inderdaad toch voor het late tijdstip gaan en dan wat langer proberen.
 
Hier ook een mannetje (17 maanden) dat heel slecht (door) slaapt. Wij zijn nu twee weken geleden begonnen het middagslaapje te beperken tot max anderhalf uur (en niet later dan half 12 er in), en sinds een dag of drie wordt Sam steeds later wakker. Hij is rond vijf uur wel even wakker en huilt dan een paar minuten, maar als we niet reageren valt hij weer in slaap en slaapt hij tot een uur of acht. Ook is hij daardoor gestopt met wakker worden voor een fles (was meestal tussen 2 en 4 uur)
 
Mijn mannetje (16 maanden) heeft ook af en toe periodes dat hij vroeg wakker is (6.30 - 6.00 uur). Soms slaapt hij weer in als we niet reageren, maar soms is hij klaarwakker. Wij geven hem dan wat speeltjes in bed en dan vermaakt hij zich meestal nog wel tot 7.30 à 8.00 uur. Soms valt hij zelfs nog in slaap. Hij slaapt overdag sinds kort ook nog maar 1x en dan meestal maar 1,5 uur.
Succes ermee.
 
Ik vind het niet echt gek dat hij zo vroeg al wakker is eerlijk gezegd, hij slaapt overdag van 11.00 tot 14.00, dat is wel 3 uur!! Je kunt hem beter maximaal 1,5 uur laten slapen overdag en daarna uit bed halen, dan zijn ze 's avonds moe genoeg en slapen ze ook langer door.

Succes!
 
Ik vind het niet echt gek dat hij zo vroeg al wakker is eerlijk gezegd, hij slaapt overdag van 11.00 tot 14.00, dat is wel 3 uur!! Je kunt hem beter maximaal 1,5 uur laten slapen overdag en daarna uit bed halen, dan zijn ze 's avonds moe genoeg en slapen ze ook langer door.

Succes!
 
Het verschilt natuurlijk per persoon wat je vroeg of laat vindt, maar ik snap wat je bedoeld! Wij hebben een beetje hetzelfde gehad!

Mijn dochter slaapt al voor ze 1 werd nog maar 1 keer per dag in de hoop dat het wat langer werd, omdat het 2 keer zoooo kort was! Ze heeft altijd weinig slaap nodig gehad, toen ze over ging op 1 slaapje had ik geluk als het anderhalf uur was maar meestal was het minder als een uurtje!

's avonds alle tijden geprobeerd en toch 's morgens en 's nachts wakker, we werden er wel eens gek van! Helemaal als je van vrienden hoort dat die kinderen klokje rond slapen en 's middags van 1 tot half 4 ofzo!!!!

Nu is ze 19 maanden, krijg voor slapen (tussen half 8 en 8 uur) nog een papfles, al merk ik dat ze daar steeds minder van drinkt (gaven we die niet werd ze wakker met een knorrend buikje) ze slaapt tot 6 uur half 7, langer echt niet en begint eindelijk sinds een paar weekjes soms 2 uur te slapen 's middags! Wat ik heeerlijk vindt zodat ik even tijd heb om wat voor mezelf of in huis te doen, waar ik haar niet bij kan hebben! Volgens mij scheelt het gewoon per kind, want ze is superactief maar heeft niet veel slaap nodig!

 
Terug
Bovenaan