haar verven is ook baby verven???

Hoi!

Ik had net mijn vriendin aan de telefoon en een kennis uit Luxemburg die Gyn is, had tegen haar gezegd dat ze haar haren niet mocht verven (ze is misschien zwanger). Dus zij zei dat net tegen mij van..jij hebt toch je haren geverfd? En dat het slecht zou zijn voor de baby.

Nu heb ik hier nog nooit van gehoord, maar zou het toch wel graag willen weten als het zo is. Weet iemand hier wat van? (Dinsdag vraag ik het zo en zo aan mijn vk, maar ja wil het nu ook al weten..ongeduldig he)

Nu met dat peper en zout haar anders verder, maakt me niks uit hoor...

groetjes Renske
 
Hallo, hierover verschillen de meningen nogal, vrees ik.
Bij mijn 1e zwangerschap zei mijn toenmalige vk dat het absoluut geen kwaad kon om te verven en nu, bij mijn 2e keer, zegt mijn vk (en dat is weer een andere praktijk) dat het beter is om niet te verven maar om kleurspoeling te gebruiken.
Heb ik overigens beide keren gedaan.
Ik denk zelf ook dat het beter is om niet te verven, al is het maar dat je die schadelijke dampen niet inademt bij het verven en uitspoelen, maar dat is dus mijn mening hierover.
Groetjes, Claudia (30 w + 5 dagen van 2e kindje)
 
ik denk dat het van het soort verf afhangt wat je gebruikt.
Tegenwoordig gebruiken de meeste kappers verf op natuurbasis en dat kan volgens mij geen kwaad. Echt blonderen is volgens mij veel agressiever en dat kan misschien wel schadelijk zijn.

Maar ja, bodylotion trekt ook in je huid en dat mag weer wel dagelijks......

groetjes,

nina
 
Ha Renske,

Ik het het ook aan mijn verloskundige gevraagd. Ik mocht het gewoon verven mits ik in een goede geventileerde kamer zit. Ik ben zelf docente op een kappersschool, en ontkom niet aan die luchten enz. Zelf denk ik dat het wel meevalt, maar wie ben ik. Doordat ik veel in aanraking kom ben ik wel voorzichtig met mijn eigen haar. Ik doe alleen een spoeling (zonder waterstofperoxide, H2O2) en ik maak geen blondeer klaar. Blondeer is echt niet lekker voor je luchtwegen met al die stoffige poeder.
Ik wens je veel succes met je beslissing.
En vraag het gerust nog even na bij je verloskundige. Maar de mijne zei dat er bij onderzoeken nog nooit echt is uitgekomen dat het zo slecht is.

Succes en geniet van je zwangerschap.
Groetjes J
 
hoi,

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Volgens mijn verloskundige wordt er inderdaad aanbevolen om je haar niet te verven tijdens je zwangerschap. Als de verf op je hoofdhuid komt dan kan het in je bloedbaan komen en dan kan het bij je baby komen...Veel kannen dus.

Nu ja, voor de zekerheid zal ik het rode uit mijn haar laten verdwijnen en alleen braaf laten knippen.

Groetjes Renske
 
hoi,
ik wilde toch nog even een reactie geven op je vraag.
ik ben nl zelf al jaren kapster en heb 2 kinderen en ben net zwanger van nr3.
ik heb dat helemaal uitgezocht maar het zijn echt bakerpraatjes hoor.
verf gaat op je hoofd en loopt niet door je hoofd heen .het enigste wat bewezen is is dat een permanent door de veranderde hormoonhouding niet kan pakken of juist erg goed pakt.
het is dus zeker niet nodig om 9 mnd kleurloos haha door het leven te gaan,maar je moet natuurlijk doen waar je jezelf goed bij voelt.
groetjes romy
 
als de verf werkelijk door de bloedbaan zou gaan zou het ook zeker niet goed zijn voor je eigen lichaam lijkt mij.
ik sluit me helemaal aan bij de reactie van romy4

groetjes monique
 
Hallo dames,
Laat je inderdaad niks wijs maken over het verven van je haren, is allemaal onzin. Vroeger was het misschien zo dat er nog troep in verf zat maar dat is allemaal beter geworden. Ik heb echt iedereen die ik kende (van gynacoloog tot dokter tot echt een superkapper) nagevraagd voor de zekerheid en iedereen vertelde me dat het absoluut geen kwaad kan.

Ik heb dan ook tijdens mijn eerste zwangerschap meerdere keren mijn haren laten verven en het is een gezonde baby geworden, haha!! Nu ben ik weer zwanger en doe ik het ook weer. Maar goed, het is inderdaad ieder voor zich, wilde alleen even een bakerpraatje uit de wereld helpen!

Groetjes en succes met alle zwangerschappen
 
Terug
Bovenaan