Haar verven tijdens zwangerschap

Hallo allemaal,

Heb weleens gehoord dat je tijdens je zwangerschap je haar niet mag verven. Klopt dit? Wie o wie weet het verlossende antwoord?

Groetjes
Patty
 
Ik heb begrepen dat verf vroeger schadelijker was dan nu. Het schijnt nu gewoon te kunnen omdat er niet meer zo veel van die schadelijke stoffen in zitten die in je bloedbaan terecht komen. Het kan wel zo zijn dat door invloed van je hormonen de kleur anders uitpakt dan de bedoeling is. Vraag anders even na bij je kapper. Die weten vaak wat je het beste kunt doen.
 
Hoi,

Ik heb dat ook een paar keer gehoord, daarom ben ik het internet afgaan zoeken.
En nee het kan (tegenwoordig) geen kwaad om te verven. Dit werd ook bevestigd door mijn kapster.
Gelukkig maar anders had ik een paar maanden voor aap moeten lopen.
Ga overmorgen weer knippen en verven.
 groetjes Muts (16+3)
 
Hallo,

Je kan gewoon je haar verven hoor. Kan geen kwaad. Alleen als je krullen zou willen hebben dan pakt de vloeistof niet ivm je zwangerschap. Hoe dat kan weet ik ook niet maar goed.

gr MF
 
Hoi,
Verfen kan inderdaad geen kwaad, ik heb het zelf vorige week laten doen. Alleen pakte de kleur toch net iets anders uit dan de bedoeling was en loop ik nu i.p.v licht bruinig/ blond haar met bijna oranje haar rond. Da's effe balen!
gr Es
 
hoi, ik heb ook net mijn haar laten verven, precies zo geworden als ik het wou.
volgens mijn kapster kon het ook geen kwaad. komt tenslotte niet in je bloedbaan. ik vond wel de geur ontzettend smerig nu ik zwanger ben, normaal heb ik daar geen last van. dus..... leef je lekker uit bij de kapper.....
 
Hoi,

Ik zat zelf ook met dit probleem en heb dit dus helemaal uitgezocht.
Verven kan inderdaad geen kwaad, alle verf van de goede merken, dus
die de kappers gebruiken bevatten geen slechte stoffen meer. Alleen
als je dus bijvoorbeeld verf zou kopen van een onbekend merk dan kun je
het beter even navragen (er staat meestal een telefoonnummer op de
verpakking). Wel vertelde mijn verloskundige dat niet vaker dan 1 keer in de
1,5 maand moet verven i.v.m. de waterstofperoxide die gebruikt wordt.

Groetjes nicole
 
Hoi
Ik heb in een drogisterij gewerkt, waar ik ook het een en ander heb geleerd over haarkleuringen. Het is wel degelijk schadelijk om haarkleuringen met ammoniak te gebruiken omdat dat veel en veel te sterk is. Ze raden je vaak aan om een kleuring  zonder ammoniak te gebruiken. Het nadeel van een kleuring zonder ammoniak is dat de kleuring vaak niet heel erg zichtbaar is of soms niet eens pakt. Het beste is om het bij een kapsalon te doen of helemaal niet.
Groetjes Bolle buik
 
Terug
Bovenaan