haar verven tijdens zwangerschap

Hallo,

Gefeliciteerd allemaal, vindt het heel leuk om met jullie mee te lezen, want dit is zo onzekere periode en alles is heel herkenbaar.
Ik ben 6 weken zwanger!!! Eigenlijk zou ik mijn haar willen verven maar ik lees verschillende dingen: volgens de een mag het niet en van de ander wel. Ik heb mijn kapper gebelt en die zegt dat het wel mag maar vraag me af weten jullie of het wel of niet schadelijk is voor de baby?
Groetjes

Hoi marthy,
je mag je haar gewoon verven tijdens de zwangerschap hoor.
mijn kapper zei ook al dat het gewoon mag.
ik wist dat eigenlijk al van twee van mijn vriendinnen.
vroeger was het allemaal anders toen mocht je je haar wel verven maar niet blonderen.
zelfs dat mag nu wel omdat het spul waar je haar mee geverft word allemaal verandert is.
dus ga maar lekker naar de kapper want dit kan echt geen kwaad.
gr lisette

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je mag inderdaad je haar gewoon verven hoor, de verf komt niet in je bloedbanen terrecht dus het is onzin dat je je haar niet zou mogen verven :)

Dus maak er wat moois van en geniet van je zwangerschap ;)

Groetjes Antoinette, 26 weken zwanger

Bij mijn eerste zwangerschap las ik net nadat ik mijn haar had geverfd, dit schadelijk kon zijn voor de baby. Ik helemaal in paniek de vk gebeld en die zei: ja, dat heb ik ook weleens gelezen, maar het is wel een erg lange weg die de verfdeeltjes dan moeten afleggen: vanaf je hoofdhuid naar de placenta en je baby... dus zij geloofde er niets van en kappers weten helemaal niet waar je het over hebt als je vraagt of je met zwangerschap wel je haar mag verven. (En die moeten dit toch ook juist weten??)

Heb dus tijdens al mijn zwangerschappen gewoon mijn haar geverfd: mijn 2 kids hebben er niks van overgehouden en van de derde ben ik nog zwanger (dus dat weet ik niet)...
nee, hoor... gewoon je haar verven!! Kan echt geen kwaad.

Groetjes Renata.

Hallo!

Ik heb al eens eerder gereageerd op dezelfde vraag, maar kan je geruststellen hoor!
Ik ben zelf kapster en er is geen enkele reden om het NIET te doen.
De bestandsdelen in de verf van tegenwoordig zijn zo mild dat t echt geen kwaad kan.
(dat geldt in ieder geval voor de kappersverf, van de thuismiddeltjes weet ik het niet)
Wel kan de kleur onder invloed van hormonen anders uitpakken dan gewenst, meestal pakken ze iets zwakker uit, maar als je goed overlegd met je kapper kan zij de kleur een beetje aanpassen zodat t misschien wel het gewenste resultaat krijgt.
Let er wel op dat je je kleur wel wat sneller kwijt kan zijn of dat ie wat sneller vervaagd dan normaal! Hier kan de kapper niets aan doen!

Groetjes

Hoi hoi,

ik heb altijd gehoord dat dit niet goed is.
Nu, ik ben in het begin van mijn zwangerschap getrouwd en toen heb ik het wel late doen. Nu, ik denk dat de verf die je zelf gebruikt om je haar te verven niet bepaald goed zijn om te gebruiken tijdens je zwangerschap. Ik denk zelfs dat dit ook op de 'bijsluiter' staat. Nu, wanneer je je haar bij de kapper laat verven, lijkt me dit toch anders.

Ik heb toch ook al een hele tijd zin om mijn haar te verven, aangezien ik dit zo gewoon ben, maar heb het sinds onze trouw niet meer gedaan...
Nu, mss toch maar eens een afspraak maken, nu ik hoor dat het dan toch niet schadelijk zou zijn...

Liefs,
van ons

Huisverfjes (om het zo maar te zeggen) mag ook gewoon hoor! Er staat niets op de verpakkingen vermeld, dus het kan echt geen kwaad. Vroeger misschien wel, maar tegenwoordig niet meer.

Dus je mag gewoon je haar verven!!

Terug
Bovenaan