haarspeldje

Mijn dochtertje van bijna 15 maanden heeft een leuk kopje met krullen.
Ik vind het zo leuk om een speldje of staartje in te doen maar soms als ze het in de gaten heeft haallt ze het eruit.
Het probleem is dat zij alles in haar mond stopt en nu ben ik zo bang dat ze het speldje of elastiekje ook inslikt.
Toch zie ik al jonge kindjes het ook hebben zijn jullie daar dan niet bang voor.
Ik vind het jammer want nu doe ik het alleen in als ik erbij ben en even weggaan.
Hoe oud zijn ze ongeveer als ze stoppen met alles in het mondje te doen???
Mijn dochtertje stopt echt alles erin zelfs zand van de zandbak en blaadjes van de bloemen.
Hoe is jullie ervaring .
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Josje
 
Hoi!

Mijn dochtertje is 15 maanden en het eerste wat ik doe 's ochtends, is een staartje  in doen! Ze heeft al best lang haar, en als ik het niet zou doen dan zie je haar hele gezichtje niet want al haar haar hangt er dan voor...
Tot 2 maanden geleden kon ik van alles in haar haar doen, zonder dat ze dit eruit haalde, maar nu haalt ze elke dag wel eens het elastiekje eruit en geeft dit dan aan mij. Ik denk er inderdaad wel altijd goed om, dat ik haar niet op bed leg met nog iets in haar haar, maar overdag ben ik toch steeds bij haar, dus dan zit ik er niet meer over in.

Je kunt ook grotere frutsels kopen voor in haar haar, als ze die in haar mondje stopt kan ze 'm in ieder geval niet doorslikken en eventueel stikken...
Wat ook heel schattig staat is een haarband, vooral omdat je dochterje mooie krullen heeft! Bij de Hema kun je hele leuke krijgen, zowel van plastic als van stof.
Speldjes en clipjes vind ik zelf ook wat eng, omdat ze vaak zo scherp zijn, maar als je erbij bent kun je snel ingrijpen als ze ze wel te pakken heeft.

Veel succes met de mooie haartjes van je dochtertje!
Groetjes Fiona
 
Terug
Bovenaan