Haartjes scheren???

Hoi iedereen,

Mijn dochter heeft een lekker koppie met een dun maar lang bosje haar.
Ik hoor mensen steeds vaker zeggen dat als ik haar nu 'kaal'scheer er een vollere 'bos' voor terug komt............

Hebben jullie hier ervaring mee en zouden jullie het over je hart kunnen verkrijgen om die schattige haartjes eraf te scheren?

groetjes S

hoi hoi,

mijn oudste 2 dochters zijn allebei met een bos haar geboren en heb het er nooit af gescheerd , ze hebben allebei prachtig haar de ene blond en gewoon haar de andere donkerblond en heel dik haar.

laat het op zijn beloop zou ik zeggen, ze krijgen toch het haar wat in aanleg is 'bedacht" volgens mij verander je daar niets aan

groetjes maaike

Hoi hoi,

Het is natuurlijk wel zo dat het haar altijd ietsje dikker wordt wanneer je het scheert, kijk maar naar jezelf (benen enz...).
Maar ik zou het van mijn kleintje echt niet zo maar af gaan scheren, ik ben juist trots dat ze nu wat meer haar begint te krijgen.

Ik ben ook van mening dat de aanleg een grote rol speelt. Heb jezelf maar dun haar en je partner ook, dan moet je niet verwachten dat je kindje ineens een dikke bos krijgt, ook niet wanneer je het zou scheren.

Groetjes

je baby scheren? doodeng dus dat doe ik echt niet

ze heeft net wat haar op haar hoofdje gekregen en ook nog wat berg dus ik kom er neit aan

mijn man en ik begonnen allebei met hoogblond dun haar en hij steil en ik pijpenkrullen, beiden hebben we nu donkerbruin dik golvend haar. Gewoon afwachten dus.

ook hadden we allebie superblauwe ogen de 1e jaren en nu allebei grijs. ik heb ook nog lichtbruin en groen gehad dus alles kan nog veranderen.

mijn haar is vroeger gemilimeterd ivm klitten maar ik heb er geen ander haar voor gekregen toen

succes ermee :)
groetjes sabine

ik zou ook niet scheren
maar ik denk dat ze bedoelen dat een baby vaak na een tijdje ander haar krijgen (de eerste haren zijn dunnen/zachter) maar dat komt vanzelf wel allemaal goed.

het is b.t.w ook een fabel dat je haren beter groeien als je ze eerst een tijd goed knipt.
haren groeien altijd hetzelfde (nou ja afhankelijk van hormonen en vitaminen dan, maar niks met knippen te maken)

vraag me wel af wanneer je een baby d`r mag/beste kan knippen, op een geven moment gaan ze denk ik toch in de weg zitten?
of kan je speciale baby haarklipjes kopen?

kus

heyhey

het is echt de grootste onzin om te zeggen dat haren dikker terug groeien! das echt niet zo.
wat je afscheert, is de buitenkant. aan de binnenkant (het haarzakje dus) gebeurt niks.
het is dus echt niet zo, dat haren (ook niet op benen) dikker terug groeien!

wat er bij jou bedoeld wordt is het volgende:
je baby is geboren met dun en flassig haar (ook wel donshaartjes genoemd) na verloop van tijd verliezen baby's deze haartjes, en komt er een dikkere bos terug. hoe dik deze bos wordt, kan je niet voorspellen. ik heb meiden in mijn kappersstoel gehad die ontzettend dun en weinig haar hadden, maar ook meiden, die zo dik haar hadden dat je het niet eens met 1 hand vast kon pakken.
dit komt door de ouders. wat hebben de ouders (en grootouders) voor haar?
als ik naar ons zelf kijk:
mijn man heeft best wel dik haar, ik heb ontzettend dun haar... gevolg van de kids: ze kunnen dus dun haar, dik haar of er tussen in krijgen.
mn oudste dochter heeft mijn haar. heel weinig, heel blond, heel flassig.
mn jongste heeft mijn man zijn haar. heel dik en heel donker haar.

mijn tip: niet afscheren! je baby is met het scheren wel die donsharen kwijt, maar hoogstwaarschijnlijk zal het toch weer dun en flassig terug komen!

waneer kan je een baby knippen vroeg iemand./
die vraag is heel simpel... waneer het bij de baby in de weg hangt!
hangt het bv voor de ogen, dan kan je dat weg knippen (of laten knippen)
wil je stekeltjes... dat kan ook hoor. ga dan wel naar een ervaren kinderkapper!
je hebt idd ook speciale baby haar klipjes.
meestal zijn die te koop bij een kappersgroot handel of een baby speciaal zaal.
je kan ook even op de markt kijken, bij de baby kraam. die heeft ze vaak ook wel.

liefs, do

Fijn al die reacties!!!

Ik ben super blij dat jullie allemaal bevestigen wat ik zelf al dacht!

Die prachtige haartjes blijven dus mooi zitten en worden niet afgeschoren joepie!

Bij mijn familie (indonesie) is het traditie om met 40dgn en bij 1 jaar het haar te scheren...ik doe daar niet aan mee hoor...
Het is idd onzin dat het haar er dikker van terugkomt...wat wel zo is, is dat als je de vlashaartjes en het pluizige even goed knipt het haar voller lijkt...lijken dus...het is eigenlijk niet zo...
Dit heb ik bij Nova wel gedaan...

Wijzelf waren als baby niet goed bedeeld, ik ben tot mijn 2e bijna kaal geweest, kreeg super stijl dun haar en een knipje gleed eruit als je ernaar keek...
Mijn haar werd voller en voller en op mijn 15e kreeg ik in ene krullen...heb nu een bos dikke krullen en mijn man heeft dik stijl haar er is dus nog alle hoop voor ons bijna kale kindertjes hahahaha

Terug
Bovenaan