heyhey
het is echt de grootste onzin om te zeggen dat haren dikker terug groeien! das echt niet zo.
wat je afscheert, is de buitenkant. aan de binnenkant (het haarzakje dus) gebeurt niks.
het is dus echt niet zo, dat haren (ook niet op benen) dikker terug groeien!
wat er bij jou bedoeld wordt is het volgende:
je baby is geboren met dun en flassig haar (ook wel donshaartjes genoemd) na verloop van tijd verliezen baby's deze haartjes, en komt er een dikkere bos terug. hoe dik deze bos wordt, kan je niet voorspellen. ik heb meiden in mijn kappersstoel gehad die ontzettend dun en weinig haar hadden, maar ook meiden, die zo dik haar hadden dat je het niet eens met 1 hand vast kon pakken.
dit komt door de ouders. wat hebben de ouders (en grootouders) voor haar?
als ik naar ons zelf kijk:
mijn man heeft best wel dik haar, ik heb ontzettend dun haar... gevolg van de kids: ze kunnen dus dun haar, dik haar of er tussen in krijgen.
mn oudste dochter heeft mijn haar. heel weinig, heel blond, heel flassig.
mn jongste heeft mijn man zijn haar. heel dik en heel donker haar.
mijn tip: niet afscheren! je baby is met het scheren wel die donsharen kwijt, maar hoogstwaarschijnlijk zal het toch weer dun en flassig terug komen!
waneer kan je een baby knippen vroeg iemand./
die vraag is heel simpel... waneer het bij de baby in de weg hangt!
hangt het bv voor de ogen, dan kan je dat weg knippen (of laten knippen)
wil je stekeltjes... dat kan ook hoor. ga dan wel naar een ervaren kinderkapper!
je hebt idd ook speciale baby haar klipjes.
meestal zijn die te koop bij een kappersgroot handel of een baby speciaal zaal.
je kan ook even op de markt kijken, bij de baby kraam. die heeft ze vaak ook wel.
liefs, do