Haartjes uitspoelen: hoe?

Dag mama's,
Hoe wassen jullie de haartjes van jullie kindjes? Het inzepen is geen probleem, maar het uitspoelen gaat steeds moeilijker. In het begin konden we Sven nog wegleggen in bad en zo zijn haartjes uitspoelen, maar tegenwoordig wil meneer niet meer met zijn hoofd achterover in het water. Hij wil alleen nog maar zitten (of kruipen, of staan...). De douchekop vindt hij nog iets te eng. En dan loopt er ook wel erg veel water over zijn gezicht.
Groetjes, mama van Sven.
 
Hoi!

Kan je niet gewoon wat water in je handen doen en dat over hem heengooien? Zo maak ik ook zijn haartjes nat. Ik doe trouwens de haartjes van mijn zoontje nooit met shampoo, alleen met water. Dat kan je ook nog proberen. Mijn zoontje heeft nooit vet haar oid. In het begin deed ik wel met zeep, maar daar kreeg hij allemaal schilfers van. Sindsdien doen we het alleen met water, en dan een beetje in onze handen en dat over zijn hoofdje gieten.

Succes
Caroline
 
Hoi mama van Sven,

Ik was  mijn zoontjes  haartjes elke keer als hij in bad gaat want ik doe er ook gel in.
Ik  spoel het uit met een washand. Misschien kan je dit eens proberen.

Succes Vanessa
 
Hoi,

Wij pakket meestal een bakje of bekertje en vullen dit met water. Dan doet de één een hand boven zijn oogjes en de ander gooit het water over zijn hoofdje. Hier moet je inderdaad wel voor met z'n 2en zijn.

Groetjes,
Maike
 
Hoi,
Onze zoon gaat al mee onder de douche vanaf dat hij zo'n 10 dagen oud was.
Hij is nu 10.5 maand en vind het heerlijk om in bad natgemaakt en afgespoeld te
worden door de sproeier.
Groetjes
 
hoi,
Hier een kind dat het geweldig vind water over haar gezicht en hoofd. Alleen wij wassen de haartjes alleen met water geen zeep.

Je kan bij baby walz een speciaal kapje bestellen net een soort zonneklep maar dan waterdicht.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan