Haaruitval na bevalling

Hoi hoi ik heb echt ontzettende erge haaruitval sinds mijn bevalling ik heb het gevoel dat ik niks meer over hou heeft iemand daar ook last van en wat kan je er tegen doen ik slik al vitamines.

Groetjes Vi

Daar doe je helemaal niks aan. Ik heb het ook gehad na mijn eerste bevalling en het stopt vanzelf weer. Ik heb begrepen, weet niet of het zo is, maar dat het komt omdat je tijdens je zwangerschap juist alles vast bent blijven houden en dat gaat er nu allemaal af. Ik was er na een maandje of zo vanaf en ik ben er niet kaal van geworden :) . Het zijn puur de "extra' haren die je verliest en het wordt echt beter! Het hoort gewoon bij ontzwangeren.

Het hoort er inderdaad bij.
Er is nog wel een kuurtje (vitaminen, mineralen en iets van bier zit erin) dat je bij de drogist kunt halen. Weet niet precies hoe het heet, doosje is groen/wit en er staat een haar op getekend. Dat werkte bij mij beter dan vitaminen, maar het is wel duur.
Wat ook scheelt is om zo min mogelijk te stressen en goed te slapen. Ik weet niet of dat verbetering geeft, maar als je slecht slaapt en veel stress hebt verergert het in elk geval wel.
Zelf had ik het ook tijdens en na de zwangerschap, dus ik hield echt haast niets meer over. Toen heb ik (ik had lang haar) m'n haar laten knippen in een boblijn, zodat het er voller uitzag. Dus (tijdelijk) een ander kapsel helpt ook wel. Nu (een jaar verder) laat ik het weer groeien, het is weer een stuk dikker.
Het gaat echt weer voorbij. Sterkte ermee!

hoi mijn bevalling is nu 8 maanden geleden, en moet zeggen... Heb tot die 8 maanden haaruitval gehad! Dacht ook dat ik niets meer over zou houden. Gelukkig wordt het nu minder...

Hier ook flinke haaruitval. mijn haar wordt echt dunner dan voor de zwangerschap. Dus dat van die extra haren is echt onzin. Doordat je hormonen weer aan het veranderen zijn krijg je haaruitval. Niet leuk........ maar je kunt er niets aan doen. Alleen hopen dat het snel op houdt.

Ha,

Hier ook gehad, een jaar na de zwangerschap kwam ook de slag weer terug en veel nieuwe haren. Het haaruitval duurde ook beide keren wel een maand of negen.
Moet wel zeggen dat ik tijdens de zwangerschappen wel echt voller haar heb, daarna dus dun en vooral futloos.

Succes, het hoor erbij

Terug
Bovenaan