Haaruitval na de zwangerschap...wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest
Moeders,

Wie heeft er ook zo'n last van haaruitval na de zwangerschap? Ik word er echt gek van! Ik heb lang haar en in de zwangerschap viel het wel op dat ik een dikkere bos haar kreeg. En ja, ik had weleens gelezen dat al dat extra haar er weer uit gaat vallen, maar dat het in deze mate zou zijn.... Overal ligt haar van mij! Iedereen die hier binnen is geweest waarschuw ik alvast: je gaat de deur uit met haren van mij! Hoe lang gaat dit duren? (De kapper staat te springen om mijn haar af te knippen, ik zou het toch echt bijna gaan doen!!!)

Gr Anita (26-11 bevallen)

hoi,
Herken het helemmal. Mijn dochtertje is nu 22 weken en toen ze een maand of 3 was begon mijn haar uit te vallen. Niet zo'n beetje hoor echt met bossen tegelijk, heb ook lang haar dus het hele huis lag steeds vol!! Pas nu heb ik het idee dat het wat minder wordt. Vplgens mijn kapster kan je er weinig aan doen, sommige slikken er vit b tabl. voor. Heb ik niet gedaan, mijn haar is nu echt een heel stuk dunner. Maar het schijnt dat dat allemaal weer goed en dat er gewoon weer allemaal nieuwe haren voor terug komen. Dus houdt moed!!!hihi

Hoi!

Ja, herkenbaar, heb er ook last van gehad. Het begon toen mijn zoontje zo ´n 3 maanden was; ik  heb ook lang haar en ik schrok me iedere keer rot als ik mijn borstel schoonmaakte!! Je zou er een hele pruik van kunnen maken wat er allemaal uit is gekomen. Maar, het heeft volgens mij ongeveer een maandje geduurd, t is nu voorbij gelukkig. Dus, houd moed, het is ECHT tijdelijk en je verliest inderdaad alleen dat haar wat je tijdens je zwangerschap vast hebt gehouden!!

groetjes
Mie

Ik wordt er ook helemaal horendol van, is goed om te horen dat het ook weer stopt, maar kan iemand aangeven hoe lang het ongeveer duurt?
Dan weet ik hoe lang ik het nog vol moet houden...  

Ook ik herken dit helemaal! Overal vind je (lange) haren in huis, echt vreselijk vind ik het. Ik ben 20 dec. bevallen en heb er nu dus ook erg veel lasr van. Helaas is er volgens mij weinig aan te doen. We moeten er ff doorheen maar 'k hoop dat het snel over is!!

Terug
Bovenaan