haaruitval na een zwangerschap

mijn zoontje is inmiddels al 1,5 maar na mijn bevalling was het hier echt een drama qua haaruitval. Mijn vriend heeft mij zelfs verzocht savonds geen brood meer te maken voor naar zijn werk omdat er elke keer weer ergens een haar tussen zat terwijl ik express een staart in deed en mijn kleren afklopte voordat ik begon..de stofzuigerzak zat alleen maar vol met haren en ons bed lag ook helemaal onder..als ik stond te koken was ik als de dood dat er weer een haar in zou vallen en dit heeft helaas best een aardige tijd geduurd!

Nu heb ik er gelukkig geen last meer van maar waarschijnlijk is het haar dikker geworden in de zwangerschap en gaan die haren weer weg.

Groetjes An
 
Ja, hier ook.
Ik werd er niet goed van. Als ik alleen maar even mijn hoofd bewoog, vielen de haren van mijn hoofd. Als ik mijn haren met mijn hand of kam kamde, dan had ik een enorm pluk haar in mijn hand/kam. Het doucheputje raakte elke keer na een wasbeurt verstopt.
Ik had ook twee kale plekken aan de voorkant. Ik voelde me net een man.
Dit heeft bij mij ongeveer 9 maanden geduurd. Ik krijg nu gelukkig weer nieuw haar. Het ziet er stekelig uit, maar het komt wel weer goed.
 
Ja met de zwangerschap houdt je lichaam ( denk inverband met de hormonen ) je haar vast. Dit valt dus extra veel uit na de zwangerschap. Vaak zie je dat je vooral aan de voorkantr dus eerst stekeltjes kan krijgen na een tijdje van al het nieuwe haar. Was bij mij ook...... Beetje jammer voor even, maar komt vanzelf goed. Helaas is het heel normaal...
 
tijdens mijn zwangerschap groeide mijn haar als kool maar nu 4 maanden na de bevalling heb ik aan weerskanten voor net zo veel haar als mijn zoontje. het lijkt wel of ik de tondeuse erop gezet heb. gelukkig als ik me haar los draag zie je het niet, maar ik vraag me wel af of dit nog goed komt
 
Ja hoor, komt allemaal goed. Bij mij heeft het wel een maand of 9 geduurd, voordat de 'rui' over was, maar nu heb ik weer mijn bekende bos van voor de zwangerschap.
Dus vrees niet: het komt allemaal goed
 
hoi

het is heel normaal je verliest normaal 100 tot 150 haren per dag als je zwanger bent krijg je een mooie dikke bos en verlies je bijna geen haar.
maar ja dan heb je die hormonen die zorgen er wel voor dat  die mooie bos wat dunner word helaas!!!
het kan soms ook heel lang duren bij de ene persoon duurt het een maand of wat en de ander weer een jaar of zoiets.

groeten mirjam
 
Terug
Bovenaan