haaruitval na zwangerschap

<p>onze dochter is nu ruim 4 maanden en ik verlies heel heel erg veel haar op mijn hoofd. Ik ben gewoon bang in mijn haar te wassen, föhnen, kammen enz.  Het wordt met de dag dunner......</p><p>het is waarschijnlijk hormonaal/ ontzwangeren,..... </p><p>maar hebben jullie tips????? </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Nope, hier ook geen tips helaas. Kunt er ook niks tegen doen ben ik bang.. Ik had het ook heel erg en lang ook. Ben er net vanaf en nu zwanger van de tweede. Dus ik hoop dat ik over een jaar nog haar op m'n hoofd heb (het is al niet veel). Succes!
 
Hoi, bij mij begint het nu ook sinds een week, overal waar ik kom in huis ligt haar :( 
dit is wat ik erover had gevonden:
Tips bij haaruitval na zwangerschap
Je lichaam sneller laten ontzwangeren lukt niet. Maar er zijn wel een paar dingen die je kunt doen om het haarverlies na de zwangerschap te verminderen en/of de structuur van je haar te verbeteren.


Minder stress
Belangrijk is om stress zoveel mogelijk te vermijden. Nu is dit natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan als je een kersverse baby in je armen hebt, je leven behoorlijk op z’n kop staat, de hormonen door je lijf gieren en je kampt met gebroken nachten. Gun jezelf af en toe tijd voor jezelf en ontdek waar je het beste van kunt ontspannen. Misschien is dat sporten, wandelen of koffie drinken met een vriendin.


Eetpatroon onder de loep
Eet veel fruit en groenten, vitaminen en mineralen, magere proteïnen én de juiste vetten. Vooral deze voedingsmiddelen staan erom bekend dat ze de haargroei stimuleren:
Fruit: meloen, bessen, sinaasappels en appelsBladgroente: spinazie, sla en andijvieZuivel: melk, kaasVleessoorten en -vervangers: kip, noten, eieren en vis




Extra vitamines en mineralen
Je kunt je haargroei ook stimuleren door supplementen te slikken. Deze vitamines en mineralen kunnen helpen:Vitamine AVitamine CEiwittenIJzerFoliumzuurVitamine B-6 en B-12


Wees voorzichtig met föhnen en stijl- en krultangen
Hitte doet je haar nooit goed, maar al helemaal niet in de periode dat je veel haar verliest. Je haar kan beschadigen en (nog meer) uitvallen. Laat je haar daarom wat vaker aan de lucht drogen in plaats van de föhn te pakken. Kan je echt niet zonder, zet het apparaat dan op de laagste stand. Gebruik verder altijd een borstel met zachte haren.


Huisarts
Houdt het haarverlies voor je gevoel wel heel lag aan en kamp je met extreem haarverlies, neem dan contact op met je huisarts. Misschien is er een andere oorzaak van je haarverlies.
 
ja ik slik vitamine pillen, eet gezond (veel groente en fruit) slaap genoeg en ik heb geen stress..  en toch erg haaruitval. 
vind het wel heel erg, nog andere tips??
 
anderen hebben er dus ook last van zo te lezen:-( :-( :-( 
 
Hoort er helaas bij.  Volgens m'n kapster kan t tot een jaar duren. Bij mij werd het rond de 5-6 maanden beter en nu met 7 maanden is de haaruitval zoals het was voor m'n zwangerschap. 
 
Had ik ook heel erg 4 maanden nadat mijn zoon geboren was. Hij is nu bijna een half jaar en het wordt wat minder. 
Tijdens mijn zwangerschap verloor ik bijna geen haar (2 haren in mijn borstel na het kammen) en zat mijn haar fantastisch. Daar denk ik nu dus maar weer aan terug als ik naar mijn volle borstel kijk. 
 
Terug
Bovenaan