Haaruitval

<p>Hallo,</p><p>Onze baby is ruim 4 maanden en ik heb sinds een week enorme haaruitval, echt met plukken tegelijk de hele dag door.</p><p>Hebben meer mensen daar last van na de bevalling?</p><p>Ik had vrij dik haar en ik heb ook lang haar, maar voelt nu behoorlijk uitgedund voor mijn doen :(.</p><p>Iemand tips wat je er tegen kan doen? Als dat überhaupt kan. Ik probeer al zo min mogelijk mijn haar te wassen en borstelen.</p>
 
Ik kreeg van de kapper de tip om biotine te gebruiken, verkrijgbaar bij Holland &barret bijv, of het echt werkte vind ik moeilijk te zeggen maar het overmatige haaruitval stopte gelukkig wel haha
 
Ja, schijnt heel normaal te zijn. Tijdens zwangerschap verlies je minder haar; omdat je lichaam lekker alles vast houdt als bescherming. Na maand of 3/4 begint het uit te vallen. Stopte hier met een maand of 6/7 vanzelf weer en is niet dunner dan voor de zwangerschap. 
 
Ik dacht dat ik kaal werd. Mijn hele haargrens schoof 2 cm op en ik had al een hoog voorhoofd en dun haar ook nog. Maar na een paar maanden stopte het en begon weer aan te groeien. Het is vreselijk, maar je bent niet de enige. Mijn dochtertje is nu 2 en ik heb 2 delen haar. Dikker waar alles is bijgegroeid en dun bij de punten van de haaruitval periode. 
 
Dit is normaal. Tijdens je zwangerschap houd je onder invloed van hormonen haar vast, dat normaalgesproken uit zou vallen. Vandaar ook dat zwangeren altijd zo'n volle bos haar hebben!
Tijdens het ontzwangeren vallen deze haren alsnog uit, allemaal ineens. Je verliest dus niet méér haar, maar wel alles in 1 keer. 
Bij mij duurde het twee maanden en dacht inderdaad echt dat ik kaal werd maar het valt gelukkig mee ?
 
Mijn dochtertje is nu 5 maanden bij mij begon het toen zij ongeveer 4 maanden was, ik heb gewoon inhammen gekregen, ik hoop dat het snel voorbij gaat, ik heb 2 oudere kinderen en ik kan me niet herinneren dat ik het toen ook zo erg had! Ik geef nu wel nog steeds borstvoeding kan dat ermee te maken hebben?? 
 
Terug
Bovenaan