Haaruitval

A

Anoniem

Guest
Helaas....in plaats van een volle haarbos valt het alleen maar uit. Wie heeft er tips dit enigszins tegen te gaan of kan je er gewoon niks aan doen?

Alvast bedankt!!!

Hoi

Ik ben zelf kapster en kom dit soort dingen met enige regelmaat tegen.
Het komt vaker voor dat vrouwen tijdens de zwangerschap door de hormonen veel meer haren verliezen dan voorheen. Een geruststelling, als het door de zwangerschapshormonen komt dan gaat het na de bevalling ook gewoon weer over, terwijl vrouwen die juist heel dik haar krijgen tijdens de zwangerschap dan veel haren gaan verliezen. Je kunt er eigenlijk weinig aan doen, omdat het hormomaal is. Wat soms wel wil helpen is de hoofdhuid goed masseren tijdens het wassen en event. een menthol of eucaliptushoudende shampoo of creme gebruiken. Dit bevorderd de doorbloeding van de huid en dus ook de groei van de haren.

Als het echt "ronde" plekken zijn waar het haar uitvalt, en dus niet over de hele hoofdhuid verspreid, dan kan het ook met stress te maken hebben of een huidaandoending. Dan kun je het beste even naar de dokter gaan.

Hopelijk heb je wat aan dit verhaal. Als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.
Groetjes Natalie
(32w3d)

Dank je voor je reactie! Het is niet op 1 plek maar algeheel, normaal had ik krullen en al fijn haar maar wel volume...daar is nu weinig van over. Ik las dat je van weleda rozemarijn shampoo hebt en haarolie. Zou dat helpen of heb je nog andere tips? Welke shampoo, juist voor futloos haar...en wel of geen cremespoeling? Ik weet ook niet of ik nu iets voor volume erna, zoals schuim, moet gebruiken.....Als je nog tips hebt enorm graag!

En het hoort bij het zwanger zijn hoor, maar verzorgd haar is wel zo prettig!

Hahahaha ik dacht dat ik de enige was!
Ik dacht dat je juist een vollere bos haar zou krijgen, dat had ik ook bij de eerste.
Maar nu..  BOSSEN tegelijk die eruit komen hahaha!
Gelukkig is het maar tijdelijk ;)

Succes, en anders kopen we maar een haarstukje he haha

xx Bren

hihi, een haarstukje....ja...er blijft weinig over.

Ik zat ook al te wachten op die volle bos haar, maarre....het doucheputje spreekt anders!

Nou ja, misschien heeft de kleine straks alles op het hoofd!

Terug
Bovenaan