Haaruitval!!

Hallo,

Mijn dochtertje van 4 wkn heeft sinds 3 dgn last van een schilferige hoofdhuid,het begon boven aan dr voorhoofd.
Maar dat is nog niet het ergste,haar haar begint uit te vallen,ze heeft nu echt al een kaal hoofdje!
Achter op dr hoofdje en zijkanten zit nog wel veel haar.

Ik maak me een beetje zorgen,want kan er ook niet veel over vinden op i'net.

Hopelijk weten jullie wat het is,en of het normaal is.
Maandag moet ik zoiezo naar het consultatiebureau.

Groetjes Alin
 
Haaruitval bij jonge babies is heel normaal, ze verliezen dan de zwakke, zachte babyhaartjes. De echte haren (net als`die van ons, veel steviger) komen ervoor in de plaats, alleen verschilt het per persoon wanneer die komen. De ene baby wordt nooit kaal, de andere kan enkele maanden met nauwelijks haar rondlopen.

Mijn oudste begon rond de 4-5 weken zijn donkerbruine babyhaartjes te verliezen, ik vond in bedje en in bad echt overal haartjes. Tegen de tijd dat hij 3 maanden was zag hij er kaal uit, maar als je goed keek zag je wit blonde haartjes die er voor in de plaats kwamen. Die zijn gewoon gegroeid zodat hij met 5-6 maanden gewoon een blond jongetje was.

En dat schilferen dat kan heel goed het begin van berg zijn, een onschuldig kwaaltje waar heel veel babies last van hebben. Goed vet houden en in de gaten houden of het niet jeukt of rood en geirriteerd wordt (berg jeukt niet, maar eczeem of droge huid wel).
 
Als het idd berg is (had mijn dochtertje laatst ook) goed invetten met babyolie, even in laten trekken en dan met een zacht babyborsteltje de schilfers voorzichtig verwijderen. Ging hardstikke goed....
En ik begrijp dat veel baby's idd de eerste haren verliezen, heb ik geen verstand van, heb 2 vrijwel kale babytjes gehad. Mijn jongste heeft wel iets meer haar (maar ook niet erg veel) en heeft wel een kaal plekje op het achtehoofd)
 
Terug
Bovenaan