Haaruitval

Ik ben drie-en-halve maand geleden bevallen en nou heb ik sinds twee maanden heel erg veel haar uitval. Ik geef borstvoeding. Heeft dit er iets mee te maken? En gaat dit over? Zo ja, wanneer?
 
Hai anoniempje,

Ik ben op 27 april j.l bevallen en heb nu ook last van haar uitval, vooral bij het haren wassen onder de douche. Ik geef geen borstvoeding.
Ik heb gelezen in de Kinderen, dat haar uitval heel normaal is na de zwangerschap, omdat je tijdens de zwangerschap bijna helemaal geen haaruitval hebt, daarom lijkt het als of je veel haar verliest maar dit is helemaal niet erg vanwege die zogenaamde extra haren en ja het gaat echt weer over.
 
Ja, vreselijk hè... Ik had het ook een paar maanden na de geboorte van mijn eerste, hele plukken vielen uit. Het schijnt te komen doordat je doorbloeding beter is tijdens de zwangerschap, waardoor je dan geen haren verliest. Dat wordt later schijnbaar ingehaald ;-)

Het grappige is dat ik het bij mijn tweede helemaal niet heb gehad, en die is al 15 maanden. Met borstvoeding heeft het niets te maken, dat kregen ze allebei (de jongste nog steeds).

Groetjes,
Pauline
 
Ik ben 6 juni bevallen en inderdaad, ik had ook plots weer meer haaruitval. Geef ook borstvoeding, maar volgens mij heeft dat er niet iets mee te maken. Tijdens de zwangerschap kwam ik geen uitgevallen haar tegen. Daarvoor wel en nu dus ook weer. Volgens mij normaal hoor!
 
Hi,

Ook ik heb heb behoorlijke haaruitval. Onze zoon is geboren op 05 april.
Het is inderdaad heel normaal heb ik gehoord.

Wel jammer want ik heb al zo dun haar.....

 
Welkom bij de club van vrouwen met haaruitval... ik heb er een stuk af laten knippen van ellende, omdat ik er niet goed van werd! Ik had redelijk lang haar en dan die verstopte putjes in de douche, bah... Bovendien vond ik de haren zelfs terug op m'n zoontje. Niet om jullie te ontmoedigen hoor, maar ik was op 8 augustus jl een jaar geleden bevallen en ik heb het nu nog steeds...
Gelukkig is iedereen anders, hè meiden!
 
Ik heb er ook nog last van hoor!
Ben in januari bevallen en kreeg in maart met dit probleem te maken, het is in mei-juni even wat minder geweest, maar nu is het weer heel erg.
Ik zit er, net als Petra, aan te denken het af te knippen, het is nu best lang, en aangezien ik donker haar heb, zie je het volgens mij nog erger!
Eens zal het wel overgaan!

Groetjes Nadia
 
Terug
Bovenaan