haaruitval!!!!!!!!!

Hallo  mede-ouders,
Onze lieve zoon is nu 4 mnd. Zijn donshaartjes zijn uitgevallen en de nieuwe bos groeit al aardig. We doen gezellig met elkaar mee want sinds een week of 4 heb ík ontzettende haaruitval.
Is vitamine B echt de enige remedie? Ik merk echt dat mijn haardos uit gaat dunnen. En ik had niet echt een hele dikke bos.....
Wanneer houdt dit op?

hoi JJ,

dat haaruitval is heel normaal, hoef je je geen zorgen over te maken hoor, toen Alana ongeveer 4 maanden was kreeg ik ook erg veel haaruitval.
dat betekend eigenlijk dat je aan het ontzwangeren bent.
in de zwangerschap houdt je namelijk erg veel haar vast en krijg je een lekkere volle kop met haar.
normaal vallen er wel haren maar als je zwanger bent dan gebeurt dat veel minder door de hormonen.
je lichaam herstelt zich nu en dat krijg je dit.
bij een paat haren per dag valt het niet zo op maar die overtollige haren raak je nu was kwijt. dat duurt altijd ff.
ik heb het ook heel erg gehad maar wees gerust, het gaat over en je zal ook geen kale plekken krijgen.
Alana heeft toen ook veel haaruitval gehad en het is nu ook wer terug aan het groeien.
ik moest zelfs bij het koken een haarnetje dragen want anders zat het eten vol met haren hahaha, ik heb nu af en toe nog.

groetjes Miranda

Hi,

Onze Cas is nog net geen drie maanden en mijn haar begint ook al goed uit te vallen. Maar ik heb gelukkig wel een dikke bos en kan ook echt wel wat haar missen. Volgens mij kapster is dit heel normaal. Je houdt tijdens de zwangerschap ook meer haar vast en dat ga je nu verliezen. Maar mocht het te erg worden, gewoon je kapper even om advies vragen toch?

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Hoi,

Nou hier nog een hoor, ik verlies hele bossen per dag, zo lijkt het. Het hoort er allemaal bij.....maar leuk is anders. We doen het er maar mee.

Groetjes Monique

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde, het valt er echt in bossen uit, heel irritant ik kom overal in huis mijn eigen haren tegen.
Het is gek want je weet aan de ene kant dat het erbij hoort, maar toch, het lijkt zoveel... En het rare is dat ik tijdens mijn zwangerschap nou niet het gevoel had dat ik zo een dikke bos haar had gekregen. Het afgelopen jaar zit het sowieso nogal slapjes dus als ik eerlijk ben heb ik liever niet dat er nog veel meer vanaf gaat vallen, straks kan mijn eigen haar ook met een baby elastiekje in een staart!

Hoort bij ontzwangeren...
Bij mij begon het al vroeg uit te vallen, zo vanaf 4-5 weken na de bevalling. Sinds 3-4 weken is het ook weer voorbij. Mijn haaruitval is nu normaal, wat ik gewend was voor de zwangerschap. Mijn haar is voor mijn gevoel ook weer hetzelfde. Dus misschien een kleine opsteker, het houdt vanzelf op! Het schijnt dat het bij de meeste vrouwen bij 6-7 maanden na de bevalling het weer normaal is.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (20 weken)

ik heb er ook erg last van, je moet gewoon (klinkt makkelijk) afwachten wanneer het ophoudt, ik heb er nu zo'n 2 maand last van en het is nog steeds niet over.   hoop dat het snel over gaat want word er wel beetje moe van.

groetjes Chantal   mv stef 27 02 2007

Terug
Bovenaan