Haaruitval!!

Hallo,

Mijn dochtertje van 1 maand heeft sinds een dag of 3 een schilferig hoofdhuidje,het begon op haar voorhoofd en trekt nu langzaam naar achter.
Maar dat is nog niet het ergste,haar haartjes beginnen ook uit te vallen!
Op haar achterhoofdje,in het nekje en zijkanten zit nog wel veel haar.
Maar bovenop is het heel erg dun geworden,bijna kaal!

Ik maak me zorgen,is dit normaal??
Hopelijk weet 1 van jullie wat dit is?

Het is geen berg denk ik want het zijn hele   kleine dunne schilferdjes..

Moet maandag ook  naar het consultatie bureau gelukkig kan ik het ook daar vragen

Groetjes,
Alin

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, bij heel veel baby's valt het haar uit, sommigen worden zelfs helemaal kaal. "nesthaar" noemen ze dat volgens mij.
Mijn kinderen hadden ook een bos met haar na de geboorte, en heel veel mensen zeiden: "O, dat haar raken ze nog kwijt", maar bij hun is het nooit uitgevallen.
Google anders eens.

Groetjes Teddy

Hoi Alin,

Ik hoor van alle kanten dat het haar wat ze nu hebben donshaar is en dat dat vanzelf eraf valt/verdwijnt.
Een kennis van ons, haar zoon is in januari geboren en die had ook een bos haar maar laatst had hij niets meer. Het was allemaal verdwenen.

Ik zie bij onze dochter blond haar onder het donkere haar komen, dus ben benieuwd of zij alles eerst gaat verliezen.
En dat van die schilfertjes heeft onze dochter ook, ik dacht dat het berg was en behandelde het ook zo maar volgens mij is het gewoon een droge hoofdhuid. Ziet er precies uit zoals op haar enkels en polsjes.

Terug
Bovenaan