Haast geen buik en niks voelen 22 weken

<p>Hoi, </p><p>even een vraagje. Ik ben nu 22 weken zwanger en mijn buik is nog steeds niet heel groot. Als ik het vergelijk met anderen rond deze termijn zijn de meeste al veel dikker. Ook voel ik nog steeds niks (heeel weinig).</p><p>Is dit wel normaal of moet ik me zorgen maken? Ik heb bloeddrukverlagende medicijnen want heb zwangerschapshypertensie. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? </p>

Ik zou je proberen niet teveel zorgen te maken. Mijn buik is pas echt gaan groeien vanaf 26,27 weken
En dat ik de baby echt pas goed voelde is bij mij vanaf 23 weken geweest. Zeker bij de eerste duurt het wel wat langer. Ik ben nu bijna 38 weken zwanger en nu is mijn buik wel flink en de baby voel ik vollop. Dus hrt komt echt wel goed.

Elke zwangerschap is natuurlijk anders. Neem aan dat tot nu toe alle echo's en controles goed zijn geweest. Volgende week heb je weer controle denk ik?
Pas bij de 26 weken moet je hem dagelijks voelen hoorde ik. Kan goed zijn dat je placenta voor ligt en dat je hem daardoor niet zoveel of bewust voelt.

Sommige vrouwen zie je gewoon amper wat! Een vriendin van me zag er met 30 weken uit alsof ze 15 weken zwanger was. Veel ruimte van binnen kennelijk. En ligt je placenta aan de voorkant? Bij dochter 1 ging ik rond 22 weken de eerste plopjes voelen. Als vk niks opmerkt is t ok. Als je je echt zorgen maakt, vraag dan eens of er een hartjesspreekuur is (bij ons kunnen vrouwen iedere week even komen om naar het hart te luisteren), miss helpt dat. Gek is het iig niet en zorgerlijk ook niet hoor!

Snap dat je je zorgen maakt…dat deed ik ook. Mijn buik begon pas echt goed te groeien met 28 wkn….heel frustrerend. En nu met 38 wkn is het nog maar een bescheiden buikje. Ben ook maar 5 kilo aangekomen. Voel mijn kindje ook bijna niet, omdat placenta aan de voorkant ligt. Elke echo is een opluchting geweest. Als ik het niet vertrouwde kon ik het zkh bellen voor hartfilmpje. Heb ik 1x gedaan. Luister naar je gevoel…bij twijfel, gewoon gaan bellen. Is niet raar.

Je kon bij mij met 24 weken in bikini amper zien dat ik zwanger was (en ik was van mezelf zeker niet dik). Daar zou ik me geen zorgen over maken. Soms gebeurt het dat vrouwen niets voelen van de baby. Voor jou vervelend, maar de vk kan wel bekijken of hij/zij actief is. Ik zou me meer zorgen maken als ik altijd veel voelde en ineens niet meer. Helaas blijft de zwangerschap (in mijn ogen) altijd een onzekere tijd.

Volg je gevoel is de enige raad die ik kan geven. En probeer ervan te genieten.

Terug
Bovenaan