haat-liefde verhouding met borstvoeding

Hallo,

zoals hier boevn staat heb ik echt een haat liefde verhouding met de borstvoeding.
Ik vind het heerlijk om zo'n intiem contact te hebben met mijn uk. ik vind het ook ontzettend belangrijk dat hij het zo lang mogelij kkrijgt, ivm de afweer stoffen die erin zitten.
Maar, hij woog na 6 weken 4170 gram (3810 bij zijn geboorte!) na 3 weken was hij weer aan het afvallen en toen zijn we gaan bijvoeden met KV. en dat bevoiel op zich erg goed, maar ik merk nu dat hij niet meer tevreden is na de BV en wel na de KV. afgelopen weekeinde heb ik dus geprobeerd om de BV weer op gang te brengen door heel vaak aan te leggen. maar nu is het weer het zelfde verhaal. weer is hij niet tevreden na de BV.

de twijfel om maar helemaal te stoppen met de BV wordt steeds groter, maar aan de andere kant  wil ik eigenlijk helemaal niet stoppen!

vanmiddag ga ik op het CB wegen, en nog maar eens overleggen, wat ik nog kan proberen.

Anneke

Hoi,

Ik snap je gevoel van haat-liefde verhouding. Niet dat ik hetzelfde probleem heb als jij, Yanick groeit er hartstikke goed op. Maar de eerste weken hapte hij niet goed, zat ik met pijnlijke tepels en een baby die overstuur raakte en er 20 minuten over deed om de borst goed te pakken. Nu is alles gelukkig goed.

Dat het lijk alsof je kindje niet genoeg heeft aan je borstvoeding kan ook komen omdat hij/zij een regeldag heeft (dat kan ook  een week duren) (ben even vergeten of je een zoontje of dochtertje heb). Dan  wil je kindje continue aan de borst en lijkt ie nooit genoeg te hebben. Heb ik ook een paar keer gehad. Veel aanleggen.

Op www.borstvoedingsforum.nl kan je ook hulp vragen, daar zitten veel mensen die er veel vanaf weten en je kunnen aanmoedigen om door te zetten!

Succes en hopelijk gaat het lukken!

Hoi Anneke,

Ik begrijp je helemaal! Ik ben zelf geen doorgewinterde bv-aanhanger, maar toen ik er eenmaal aan begonnen was vond ik het geweldig. Senne dronk prima, kwam heel goed aan, ik genoot van de intieme momenten. Totdat ze ziekjes werd en ze ineens heel onrustig ging drinken, niet meer hapte, druk met haar hoofdje schudde.. en ik steeds meer het idee kreeg dat er iets mis was met  mijn voeding.

Uiteindelijk ben ik op  advies van de kinderarts gaan kolven en bv in flesjes gaan geven. Daar baalde ik behoorlijk van, moest er echt van huilen. Dat intieme is zo fijn. Maar goed, toen dus gaan kolven, maar na een tijdje liep de bv helemaal terug. Kolven is toch heel anders dan zelf voeden (tenminste voor mijn gevoel wel) en ik kreeg op een gegeven moment geen druppel meer eruit. Nu ik naast de bv ook kunstvoeding geef, blijkt ineens dat de onrust in mijzelf (heb ik wel genoeg? eet ik iets verkeerds?) een grote rol speelde, want nu er geen druk meer zit op het kolven, lukt het weer iets beter. Senne krijgt nu van de 6 voedingen 2 flesjes borstvoeding. Hoewel ik liever gewoon langer borstvoeding had gegeven, heb ik nu een tevreden kindje en ben ik in ieder geval blij dat ik haar nog een beetje van de bv kan laten profiteren.

Ik heb natuurlijk niet echt een advies voor jou, want ieder kindje en iedere moeder is anders. Bovendien weet ik niet waardoor het bij jou soms minder gaat met bv. In ieder geval zou ik goed bij mezelf nagaan waarbij je zelf het meest gerust bent en bij welke voeding je zoontje het meest tevreden is.

Groetjes en succes ermee!
Dionne (mama van Senne 27-2)

hallo dames,

bedankt voor jullie lieve reactie, het is in ieder geval een steuntje in de rug! op het CB bleek dat hij in een week 280 gram was aangekomen! ik was dus echt super trots op mijn kleine ventje en op mezelf natuurlijk ook een beetje!!!
Hij krijgt dus toch genoeg voeding binnen via de BV. en ze zeiden daar dat het vaker voorkomt dat baby's die bijde krijgen een wat wisselend gedrag laten zien na BV of KV. dus ik kan er voorlopig weer tegen aan!
ach ik kijk wel per dag hoe het gaat. stoppen kan altijd nog! opnieuw beginnen niet!

groetjes Anneke

Terug
Bovenaan