hafvolle melk wanneer?????????

Hoi, hoi,


Wanneer halfvolle melk. Ik ken kindjes die vanaf 7 maanden, en 10 maanden  al halfvolle melk kregen. Wanneer is het beste en waarom hoor je ook vanaf 12 maanden? Er zit geen zout in deze melk?????????

Ik lees graag jullie reakties. FIjne dag

Groetjes Celie
 
Hoi Celie,

Halvolle melk is volgens mij pas "officieel" geschikt voor kinderen vanaf 1 jaar omdat de darmpjes de vetten en eiwitten dan pas goed kunnen verteren. Daarvóór kan dit problemen opleveren. Er zijn ouders die kinderen jonger dan 1 jaar al halfvolle melk geven, een reden hiervoor zou kunnen zijn dat ze opvolgmelk weigeren.
Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik het advies van het CB volgen en tot 1 jaar opvolgmelk blijven geven. Dit is lichter verteerbaar. Mocht je een "professioneel" antwoord willen hebben op deze vraag; er is een dietist actief op dit forum Renee1. Wellicht kan je deze vraag ook aan haar stellen óf misschien reageert ze wel op je bericht. En anders deze vraag terugkoppelen bij het CB.
Bij onze zoon ben ik pas halfvolle melk gaan geven omdat er van vaders kant gevoeligheid voor melkproducten bestaan én omdat mijn zoontje nog zijn hele leven met zijn spijsverteringskanaal moet doen. Ik zou het mezelf niet kunnen "vergeven" dat hij op latere leeftijd problemen krijgt omdat ík zonodig eerder dan geadviseerd halfvolle melk zou geven.

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Daan krijgt al vanaf 6,5 maand halfvolle melk.
De reden? Niet omdat hij opvolgmelk weigerde hoor.
Maar vroeger bestond er ook geen opvolgmelk, en ik meer om mij heen hoorde dat er kindjes in de buurt waren die geen opvolgmelk hadden gehad.
Maar ik doe zowieso niet veel volgens de "boekjes" maar alles op eigen gevoel.

Groetjes saskia
 
Ik ben met 10,5 maand overgestapt. Dat scheelt ook niet zoveel met een jaar natuurlijk.
En als ik lees dat saskia met 6,5 maand als gewone melk geeft, dan zal dat vast ook niet zo erg zijn! Vroeger was het er ook niet opvolgmelk, dat is zo. Ook deze kinderen zijn groot geworden als ze geen borstvoeding kregen met 6 maanden. Vroeger waren er trouwens veel moeders die ook kinderen van anderen voedden met hun bv.
 
Dat is waar; vroeger bestond er nog geen opvolgmelk/"kunstvoeding". Mijn schoonmoeder kolfde toendertijd ook extra voor een aantal kinderen waarvan de bv bij moeders niet meer goed liep.
Maar dan vraag ik me toch af waarom deze poeder-melk-soorten zijn ontwikkeld. Vast niet alleen vanwege een handige marketingstrategie.
 
Mijn kindje heeft koemelk-intolerantie en mij is verteld dat een kindje allergisch kan worden voor koemelk / kippe-ei /sojaetc. als ze dit krijgen voor het lichaam dit aankan. Maar  ... vroeger ging het inderdaad ook goed (maar zeiden ze ook dat huilen goed was voor de longetjes, ahum)
 
hoi allemaal,

mijn zoon nu bijna 5 jaar kreeg dat hij 4,5 mnd oud was al halfvolle melk met bambix omdat hij onverzadigbaar was. We hebben nu een dochter erbij zij is 7 weken jong en zij heeft nu ook al gemixt voeding friso 1 normaal en extra en ik ga ook zeker weer beginnen met bambix en halvolle melk als ze ong. 4 mnd is en nog steeds onverzadigbaar is. Vroeger ben ik ook gevoed met halfvolle melk en molenaarskindermeel...
 
Terug
Bovenaan