haha, zes weken zwanger...wel spannend na een miskraam

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik ben net zes weken zwanger en ik ben weer erg blij. Ja inderdaad, weer. Helaas ging de eerste keer mis. Dus het is nu wel extra spannend. We hopen dat het nu goed gaat en kunnen niet wachten om naar de verloskundige te gaan, duurt nog wel ffies. Klopt het nou dat ik nu eerder terecht kan voor eeen echo i.v.m. mijn eerdere miskraam of niet? Ik weet niet goed meer wat der adiologe daarover zei maar volgens mijn vriend wel. Al zie ik er niet echt het nut van in om eerder te gaan. Nou ja, ik hoor het wel....ben nu in ieder geval erg blij.

Jullie allemaal ook gefeliciteerd en ook voor jullie hoop ik dat het allemaal goed gaat.
Ben zelf trouwens begin augustus uitgerekend.

Groetjessss

Hoi,

Het klopt idd dat je recht hebt op een vroege echo. Zeker als ze dat al aangegeven hebben. Gewoon je al vlot (bv morgen) melden bij de gyn en/of verloskundige. Dat heb ik ook gedaan na mijn miskramen. (ik heb er 2 gehad, en na elke mk een goede zwangerschap op de vroege echo) Na de eerste mk kon ik met 8 weken bij de gyn terecht, en na mijn mk van afgelopen maart weer. Doordat ik een beetje bloed verloren had, heb ik de kleine met 7 weken al bij mijn verloskundige gezien! Een week later kon ik bij de gyn terecht, en weer een mooie echo gehad. Ben nog niet uit de gevarenzone (ben 11 weken), maar heb er een goed gevoel bij. Het ziet ernaar uit dat onze zoon in juni 2006 een broertje of zusje gaat krijgen!
Dus mijn advies is: Vlot bellen met gyn of verloskundige. Kunnen ze je vast inplannen, en zitten jullie niet zo lang in onzekerheid.
Ik wens je een fijne, onbezorgde zwangerschap!

Groetjes, Kat

Hoi, bedankt voor je reactie en goed advies. Toevallig gisteren nog een vriendin gesproken die ook zei dat ik eerder een echo kon krijgen. En inmiddels zie ik het nut er dus wel van in. Ik ga deze week dus maar eens bellen naar de vk.

Hopelijk verloopt jouw zwangerschap ook goed en onder al teveel klachten. Succes!

Groetjes

Hai,
Ik heb ook eerder een miskraam gehad. Toen ik een half jaar later weer zwanger bleek te zijn heb ik ook om een vroege echo gevraagd aan de verloskundige. Die vond het heel normaal en heeft me dit ook aangeboden. Ik ben bij ruim 8 weken geweest (er was helaas niet eerder plaats) maar het is dan erg fijn om een hartje te zien kloppen.
Ik zou er dus meteen achteraan gaan. Die zorgen zijn niet goed voor je gemoedstoestand en het neemt zoveel stress weg.
Heel veel succes en probeer te genieten (al vond ik dat zelf heel lastig hoor)

Danielle

quote: Daantje74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-12-2005 13:30:39'));

Hai,
Ik heb ook eerder een miskraam gehad. Toen ik een half jaar later weer zwanger bleek te zijn heb ik ook om een vroege echo gevraagd aan de verloskundige. Die vond het heel normaal en heeft me dit ook aangeboden. Ik ben bij ruim 8 weken geweest (er was helaas niet eerder plaats) maar het is dan erg fijn om een hartje te zien kloppen.
Ik zou er dus meteen achteraan gaan. Die zorgen zijn niet goed voor je gemoedstoestand en het neemt zoveel stress weg.
Heel veel succes en probeer te genieten (al vond ik dat zelf heel lastig hoor)

Danielle

Ik word steeds nieuwsgieriger, ga er gelijk achteraan deze week!!

Hoi,

Toen ik met 6 weken en 2 dagen bruine afscheiding kreeg mocht ik meteen komen. Het bleek niet goed te zijn. De verloskundige zei bij de nacontrole meteen dat ik wanneer ik weer zwanger ben ik met 7 weken mocht komen omdat er dan al een hartje moet kloppen, en hij dus kan zien hoe het gaat!! Hij hoopte mij dit jaar weer te zien. (was in juni), dan moet ik dus snel zijn....

Wens je een hele fijne zwangerschap zonder complicaties en met een prachtige baby!!
Geniet ervan.

Ineke

Terug
Bovenaan