hakkelen/stotteren

mijn oudste van 3,5 hakkelt nu heel erg... hij kon toen hij anderhalf was al veel woordjes zeggen en met 2 jaar praatte hij al behoorlijk voor zijn leeftijd. hij sprak altijd vrij vloeiend en nu komt hij er niet meer uit.. hij hakkelt en stottert.. het lijkt alleen maar erger te worden en dat terwijl ik hem niet probeer te corrigeren of wat ook.. ik zeg alleen dat hij even rustig moet nadenken voordat hij wat wil gaan zeggen als hij er weer "in" blijft hangen. ook word ik er erg onzeker van. hoe lang mag zo'n  fase duren (want sommige mensen zeggen dat dat het is) voordat het echt een probleem is??
 
Hoi,

Mijn zoontje word volgende week 5 jaar en hij heeft het ook heel erg gehad ik werd er zelf zenuwachtig van en ik zei ook steeds je moet niet zo stotteren gewoon rustig praten  op laatst verbeterde hij zich zelf en hield het ineens op!
waarom ik er wel wat van zei was omdat mijn zoontje heel veel dingen tegelijk wilde zeggen dus dan zei ik doe maar rustig neem er de tijd voor en naar een aantal maanden was het over! Het is idd vervelend voor je kindje ja moeten ze denk ik gewoon even doorheen.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan